söndag 17 januari 2010

Trist

En vanlig söndag.

Frukost bestående av danskt rågbröd med ett tjockt lager philadelphia på. Toppad med skivad avokado, tomat, rucola och aromat. Smaskens.

Efter frukosten ringde jag till farfar för att tacka för den otroligt fina koppen jag fick igår. Clary svarade och blev själaglad när hon förstod att det var jag. Hon hade saknat mig igår när det bjöds på kaffe och macka hos dem i Vårgårda. Hon sa också att jag påminde henne så om min mamma. Vi pratade på samma sätt. "Det är något i hennes röst, jag kan inte sätta fingret på det och du har det med". Hon är härlig Clary. Blir så fullkomligt lycklig för att man ringer.
Koppen jag fick hade min farmor fått av Annika på sin 55 års dag, samma dag som min pappa ringde till henne och berättade att hon skulle bli farmor. Farmor till lilla mig.

Pappa berättade att mitt emellan allt kaffesurplande och smörgåsätande hade det tydligen pratats en del om mig och min blogg. Annika läser den ofta och så även min kära kusin Josefin. Detta värmer mig så. Dock är inte alla fastrar lika uppmuntrande till bloggen. De ville tydligen inte att jag skall nämna dem i mina inlägg och jag skall inte heller göra det. Namn/namnen skall förbli osagda, om så önskas.
Jag skrattar bara åt idéerna de hade om vad som skulle kunna hända. Jag tror nog att dom skämtade:)

Idag har jag och pappa knappats haft någon tur med klockan. Vi bestämde oss raskt för att åka till Mio och kolla på soffbord när klockan var 10. När vi körde upp vid Willys 10:32 såg vi på Mios skylt att det inte öppnade förrän kl 11. Jaha. Vi åkte runt i Alingsås en stund innan vi bestämde oss för att åka till EM möbler i Vårgårda. Vi gör upp till affären 10:59 med affärens fönster är mörka. Det öppnar inte förrän kl 12. Va fasen! Vi åker runt i Vårgårda lite innan vi åker tillbaka till Alingsås, går in på Mio och kommer ut tomhänta. På vägen hem åker vi förbi Gärdas bageri för att köpa weinersemlor men det är inte öppet. Nehe, ne.

Sedan vi kom hem har INGENTING hänt. Jag gick över till Oscar men ingen svarade och jag såg bara Sacke nere i garaget så jag gick hem igen. Jag har ingen lust till något. Jag kan inte skriva, orkar inte läsa. Det är för mörkt för att gå, vilken är bra för ut vill jag inte.

(16:35) Nu kom Oscar, han kanske kan rädda mig.

Imorgon är det skola, om ni inte visste det. Det skall bli trevlig. Är det bra eller dåligt att jag tycker det?.....
En ful bild på en fin kopp.

4 kommentarer:

  1. moamoamoa
    jag tror att min söndag har bestått av tråkigare grejer än din
    jag har pluggat hela dagen..
    kanske får det du att må lite bättre över din tråkiga dag? :)
    VI SES IMORGON
    / ELIn

    SvaraRadera
  2. Ja kanske lite;) Tack :) hihih

    Ja imorgon ses vi, lovely day:)<3

    SvaraRadera
  3. Åhhhh...vilken super vacker kopp! Den har jag aldrig sett. Den passar ju dej perfekt. // Mamma

    SvaraRadera
  4. Mamma: Ja den var bedårande söt! Jag blev själaglad:D

    SvaraRadera