onsdag 27 januari 2010

bubblig ost.

Ja, mitt liv handlar till en stor del av mat. Jag älskar mat och att laga den. Hela grejen med att städa undan och diska får man helt enkelt ta. Allt det goda segrar över det onda.
Idag lagade jag "grön lasagne". Purjolök, färska tomater, grädde och basilika varvat med keso och lasagneplattor. ÅH! Gott blev det.

Ja, jag skriver om detta eftersom det inte finns så mycket annat att skriva om. Dagen har varit seg med en evighetslång datalektion på morgonen. Å visst vill ni häldre höra om bubblig lasagne än en tråkig Aqua lektion:P

Idag skall vi se "Halv åtta hoss mig" som följs av "Landet Brunsås". Det var himla bra förra gången. I bokhyllan i mitt rum står boken "Äkta Vara" av Mats-Eric Nilsson. Snart, snart skall jag börja läsa den och förväntar mig att bli upplyst. Inga mer halvfabrikat. Jag kommer gå runt som en matpolis och säga till alla " Vet du hur mycket E220 det finns i den där eller?". Jag kommer bli en pina...

2 kommentarer:

  1. Mmmm.. Det låter allt himla smaskit med grön lasagne, skulle vilja smaka. // Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Det är så mycket du ska smaka på:P Du får skriva en önskelista:P

    SvaraRadera