lördag 9 januari 2010

Det drar!

Plats: Timmervik, kök.
Tid: Dags för middag.
Datum: Två dagar innan skolan börjar igen.

Jag sitter framför den bärbara datorn vid köksbordet och funderar på att hämta vantar. Peter står vid spisen och steker kyckling inför morgondagen och har därför öppnat fönstret pga matoset. Därför drar det ständigt en kall vind över tangentbordet och mina fingrar. Ja, jag ska prompt sitta här.

På Spotify spelas Dansbandskampens bästa låter. Peter och Mamma går runt och diggar. Jag sitter mest bara här. Snart är det dags att börja baka pizza. För man bakar väll pizza, det heter väll så?
Jag är otroligt sugen vilket gör mig glad. Jag blir glad av att vara hungrig. Det betyder att kan man äta med gott samvete. Oh, jag älskar mat.

Ni kanske vill veta vad jag ska ha på min pizza? Det är klart ni vill.
Jag kör ett bottenlager av grön pesto och mycket riven ost. Över det placerar jag varsamt ut tjocka skivor av färska champinjoner, skivad tomat och toppar med några skivor parmaskinka. MUMS!
När jag frågar mamma vad hon ska ha på pizzan svarar hon snabbt och tveklöst :
"Samma som du. Det skall bli intressant".
Hon tror på mig till hundra procent och säger det ofta. Tack mamma.

Imorgon kommer som sagt lite gäster för att se hur mamma har det här ute i skogen. Det skall bli trevligt plus att jag slipper åka i den äckliga migrän-bussen hem.
Det är förståss inte det bästa med att dom kommer. Självklart inte :P
Nej, det blir ju kakor också.

Jag skämtar, försöker vara rolig.
Jag borde kanske sluta med det.

2 kommentarer:

  1. moa jag..
    jag behöver dig
    /elin

    SvaraRadera
  2. Elin: Vad är det!? HAr det hänt något? Klockan är ju mycket! Är du hemma från festen? Jag blir orolig! <3

    SvaraRadera