lördag 30 januari 2010

Lördag

En härlig lördag som kändes som en söndag.
Jag börjar bli frisk. Den bästa medicinen mot förkyldning är att låta den ha sin gång och inte ge efter för den. Inga halstabletter, inga verktabletter och inget segande. Så länge man inte har feber kan man lika gärna gå till skolan och tänka på annat än att man är sjuk.

Frukosten åts till ljudet av radion. "Ring så spelar vi" och medias egen kanal där mitt, Elins och Alices program sändes. Vi lät flamsigare än jag trodde. Det var en gnutta pinsamt och pappa tyckte nog att vi var lite väl fnittriga vilket jag kan hålla med om. Trots det var jag väldigt stolt. Det ska bli kul att höra vad Tommy tyckte.

Hela huset var fyllt av en slags bardoms atmosfär och det gav mig en sån ihärdig lust att baka. Något gammalt hederlig, något mysigt. Jag ringde mamma och fick förslaget tigerkaka. Så jag "slängde ihop" en saftig tigerkaka som fick svalna i formen medan vi åkta till ICA för att handla. När vi kom tillbaka bryggdes det kaffe och kaffekopparna togs fram.

Lantbröd med krämig ost och tomat, ett par koppar kaffe med mjölk, följt av ett par tjocka skivor fluffig tigerkaka. Eftermiddags kaffe toppat med lite kortspel, ord som "ålerens" och "snala" med en grov "väschötsk" dialekt. Jag och min pappa. En solig lördags eftermiddag. Kan det bli bättre?

2 kommentarer:

  1. Det verkar som om du hade en riktigt härlig lördag // Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: ja det var det allt. Ta en paos från all stress:)

    SvaraRadera