torsdag 28 januari 2010

Gårdscafét och feber

Efter många sms bestämdes det tillslut att jag, Alexander och Clara skulle träffas på stora torget kl 14:30. Det var ganska längesedan vi sågs sist och det var skönt att få krama dem.

Vi gick längs kungsgatan och både Alex och Clara styrde stegen in mot Gårdscafét så jag hängde med. Det har nästan blivit en självklarhet att gå dit. Jag tog en kladdkaka och kaffe och skulle för första gången betala med kort. Det var väldigt veligt och trots att Alex hjälpte mig fick jag försöka ett antal gånger. Tack och lov var killen bakom disken på väldigt bra humör och han skrattade med mig åt min fummlighet. Pinsamt var det inte, men jag var väldigt skakad efter upplevelsen. Det var nästan som en kick:P En väldigt liten och ganska töntig sådan.

Vi fikade länge och pratade ännu mer. Vi skrattade så att Claras caffe latte nästan for upp i handen på henne. Mot slutet bestämde vi oss för att planera en återträff med VB-klassen i maj. Picknick och basket på skolgården. Det skulle vara så grymt kul!

Under hela fikastunden var jag brännhet men mot slutet började jag frysa på ryggen och kallsvettas. Jag tror att en släng av feber sköljde över mig och när jag klev in på toaletten hackade jag tänder.

Trots feberkänslorna var det en efterlängtad och behövd dag. Jag har inte insett hur mycket jag har saknat dem. Claras förmåga att hela tiden hitta på något att prata om i bilen. Det är verkligen uppskattat! KRAM på dig<3

2 kommentarer:

  1. Clara: Det var så mysigt! Kram på dig! <3

    SvaraRadera
  2. Clara: Ja, och din idé om att skaffa jobb på enn café har verkligen fått igång mig:P Jag har skrivit något som liknar ett CV och satt ihop en lista på tänkbara arbetsplatser:D:D:D

    KRAM<3

    SvaraRadera