måndag 18 januari 2010

Åter igen

Skolan ger mig kraft.
Det är jättekonstigt.

Min dag har varit fullpackad käns det som.
Först skolan då, sen stannade jag kvar för att göra klart min intervju med Helena Backmark. Jag blev faktiskt riktigt nöjd!:D:D Det är en sån lättnad. När klockan var kvart över tre skyndade jag iväg till bussen som var oerhört sen, tack. Jag gick till biblioteket och satte mig där och gjorde lite matte. Det var lika bra som att åka hem och göra matte där. En bit bort från mig satte sig en liten tjej som verkade vara väldigt nyfiken på vad det var jag höll på mig. Det gick så långt att hon bokstavligen reste sig upp och lutade sig mot mig för att de vad det stod i min bok... Jag ignorerade henne samtidigt som jag skrattade innom mig.

Hela poängen med att jag stannade kvar i stan var att jag skulle åka med pappa och handla. Snart kan jag inte ens överlåta det till honom. I köket får han ju aldrig vara själv nu för tiden...
Väl hemma efter handlingen satte vi igång med maten. Pappa diskade, jag lagade mat. Det är en bra kompromiss tycker vi.
"Det här är ju riktig festmat", fick pappa ut sig. Va bra! Tycker jag.

En snabb titt på datorn innan "Halv åtta hos mig" började på tv:n och jag var tvungen att slänge mig i soffan (oj vilken uppoffring). I reklam pausen passade jag på att tvätta hårt och nu sitter jag här med nyfönat hår och väntar på att gå och lägga mig.

(Detta kan knappast kallas stressigt jömfört med några av mina vänners dagar, jag pratar då speciellt om dem som har jobb och Alice. Hon får ett eget omnämnande. Den lilla människan ränner runt som en jag vet inte vad).

4 kommentarer:

  1. Hallå, vad är alla roliga bilder och kommentarer på din bilddagbok? Dålig uppdatering... Men just det ja, du har ju så mycket att göra din stackare!
    Kramar från Hanna

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig gumman! Det skall bli roligt att få läsa ditt arbete om Helena. // Mamma

    SvaraRadera
  3. Hanna: Hahah, ja den glömms bort. Dessutom har jag en fruktansvärd bildbrist. Tyvärr.. Men det är ju possitivt att du saknar den ;)

    SvaraRadera
  4. Mamma: Ja jag ska skriva ut ett exemplar till dig:)

    SvaraRadera