onsdag 9 mars 2011

Vita, kalla, blöta jäklar.

Det snöar.
Det är verkligen inte okej.
Det är inte det minsta fint längre. Snö har aldrig varit så här grått.

Nu ska man behöva ta sig till stationen i snöfall, behöva gå till VB-skolan mot vinden och komma fram med blött hår och rinnande mascara. Kylan syns på något sätt när det är snö. Man ser med ögonen att det är kallt.

Jag ska försöka att vara glad och positiv nu när det bär av till ett intervju-uppdrag. Jag ska intervjua barn på Fantasia. Det är för min text om olika syn på framtiden - då och nu. Jag hoppas att det här går bra. Jag är konstigt nog inte nervös. Jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Snar skall det komma ett inlägg om min kalashelg och alla presenter jag fick. Så fort skolan drar igång har jag konstigt nog inte tid eller ork till att göra inlägg. Jag sitter väll för mycket vid datorn i skolan. Det är nog det som är felet.

3 kommentarer: