onsdag 9 mars 2011

Födelsedagshelgen

Min mamma kom till mig tidigt den lördagen för att hjälpa mig och pappa förbereda kalaset. Det skulle städas hus, duka bord, planera det sista av maten, bakas bröd, göras sallad och så var hon bara allmänt stöd för mig som annars kan bli tokig av nervositet och prestationsångest. Hon var verkligen guld värd och borde finnas hos mig varje gång något sådant här ska ske.Alla kom väldigt punktligt. Först in genom dörren var Mikael och Wilma följt av Farfar, Clary och Hanna.
Wilma och Farfar var dagens och kvällen två höjdpunkter. Den ena stod för sötheten och gråten, den andre stod för historierna och skratten. Ni kan ju själva gissa vem som stod för vad.
Bordet vi dukat blev riktigt snyggt. Temat gick i guld och grönt. Jag fick använda mina fina bestick med guldkant och de gula och gröna vinglasen jag ärvt av morfar.
Jag fick massvis av det jag önskat mig plus massa mer och pengar där till. Hela huset var fullt av blommor och är så fortfarande. De är vackert.

Dagen gick jättebra och alla tyckte om maten. Till och med Farfar. Vi skålade i vin allihopa och jag kände mig väldigt bekväm på min kant av bordet. En fin, fin dag.


Söndag
Vid 15:00 tiden kom Emelie och Linda traskande genom skogen för att gratta mig lite.
Jag fick brickor, en cupcake-burk och choklad, kaffe och marmelad av Emelie från München.
Vi åt kladdkaka och drack kaffe i eftermiddagssolen som lyste in genom fönstret.
Linda





En krattfylld och god eftermiddag.

6 kommentarer:

  1. Bilder på presenter?

    SvaraRadera
  2. Åhhh jag var med på kort! Faktiskt lite kul :)
    Tack för ett toppen kalas! // Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Mamma: Ja. Jag vet faktiskt inte varför du inte är med oftare. Det är nog för att du inte gillar när jag tar kort på dig. Då respekterar jag sånt :) KRAM
    Tack själv <3

    SvaraRadera
  4. att chokladen, kaffet och marmelanden var från münchen i Tyskland är ganska oviktigt så länge du gillade det ;)

    SvaraRadera
  5. Emelie: hahaah förlåt. Jag tänkte nästan att det var fel. Jag bara skev något förstår du :) Jag ändrar det genast :)

    SvaraRadera