onsdag 23 mars 2011

Kalasplaner



Såfort jag kommit hem från skolan och matat en gnällspik till katt satte jag på några koppas kaffe, tinade det ljusaste brödet i frysen och fixade mig en barndomsmacka. Inet annat än ost och skinka. Det är så galet gott ibland.
Jag satte mig med min kopp och macka vid köksbordet och tog fram alla bakböcker jag tyckte kunde passa. Sedan började letandet efter vad jag skall bjuda på på mitt kommande kalas. Jag gick nyss igenom alla förslag med mamma och har lagt upp en slags "grund" för det hela.

Efter att ha pratat med Elin insåg jag att vi inte behövde fixa med mat utan att en rejälv kakkalas räckte gott och väl för våran sötsugna släkt. Istället satsar vi stort på min student istället. Så nu är äntligen datumet för Ekmankalas spikat. Åtmistone för mig och pappa. Idag skall det ringas runt och kollas med alla fastrarna.

Om det är någon som känner för att baka glutenfritt så är jag evigt tacksam. Jag vet att du Elin sagt att ni nog kan bara citronkakorna som ni bjöd på senast. Det vore toppen. Josefin, jag skulle bli himla glad ifall du kände för att baka något också. Du verkar tycka att det är roligt. Men säg till mig i alla fall så att jag inte bakar något snarlikt :)

Angående preseeeeenteeeer så vill jag så rasande gärna ha jackan från Gina Tricot som jag skrivit om tidigare. Ni kan se det inlägget här: http://moasimone.blogspot.com/2011/02/en-onskning-till.html. Annars är det tråkigt nog pengar som står högt upp på önskelistan. Jag vet. Så fruktansvärt trist. Jag har redan fått en helt fantastisk present av Elin men de skall inte avslöjas här riktigt än.

4 kommentarer:

  1. Ja, fan vad tråkig du är. :p Nej, men det är väl lättast med pengar ibland. Du kan ju behöva dem till körkort och London (kräkas lite av avundsjuka) och så. Ja. Hrm. Det var så vis jag orkade vara idag, känner jag.

    Jaha, jag kan väl baka nåt om jag är hemma. När är kalaset? Inte denna helgen gissar jag.

    SvaraRadera
  2. Hihi kan jag se en liten "överraskning" för resten av släkten med min present? ;) hehe

    SvaraRadera
  3. Josefin: hihi ja det är ju faktiskt det mest praktiska :) (Jag låter dig vara lite avundsjuk. Moahaha)
    Ja om du vill får du gärna baka något. Jag har bett Birgittah att baka något till sin Sandra och Malin och så ska nog Elisabeth(eller Elin?) baka något. Sen funderar jag på en mazarintårta som blir glutenfri men Birgittah viste inte om Sandra tyckte om det. Då käns det lite onödigt. Kanske. Men om du har idéer så säg till :)

    SvaraRadera