måndag 28 mars 2011

Dagen firades med oplanerat-god mat som njöts i väl en halvtimme. Fint

Om det är okej att ändra sig en smula så vill jag du ha Swedish Grace-muggen i färgen Is istället för Äng. Jag och Elin var inne på Cervera idag och kollade runt lite. Då fick chans att jämföra lite och kom då fram till det. felåt felåt... Den började med inställd religionslektion. Tack och lov fixade vi så att vi kunde börja svenskan och Punktarbetet tidigare. Tack vare det slutade våran dag redan 10:40. Jag, Elin och Ellen traskade in till stan för att där äta lunch. Det slutade på Sallys med en Alice. Vi åt gott och fikade lite efteråt. Elin följde med mig och kollade på träningsskor. Jag är i stort behov av det eftersom mina nuvarande ger mig blåsor under fötterna och onda lilltår. Jag fastade genast för att par ljusblå Adidas. Jag har kollar på liknande väldigt länge och priset 700 var ganska bra. Jag la undan dem då jag inte har den typen av pengar. På vägen mot solskenet ute vid torget såg vi Marcus på cykel och fick varsin kram. Så småningom gav vi även varandra en kram och gick skilda vägar. Jag gick till hälsostudion för veckans enda träningspass. Jag kände mig riktigt duktig efteråt Jag går dit och känner att jag vill skita i det. Att jag ska ta det lite lugnt idag. Sedan slutar det med att jag har en svettrand på ryggen och skakande ben. Bra tycker jag. Jag mötte upp pappa i stan för att gå och fixa med mitt bankkort. Det hade jag kunnat göra helt själv men han hjälpte mig i alla fall med det absolut viktigaste. Vi köpte mina skor. Pappa log när han såg vilka jag valt. Jag tror han tycker om dem lika mycket som jag. På vägen ut från affären började jag bestämma avbetalningsdag men pappa stoppade mig. (Nu vill jag börja försvara mig själv. Förklara bort att pappa betalat mina träningsskor... ) Han visade mig allt han hade kvar på sitt kort. Sa att han kunde väll få ge sin lilla dotter det hon behövde så att hon blev glad. Jag tackade och tog emot. Än har jag inte fått mitt studiebidrag. Om jag hade köpt skor för en månad sedan hade det varit självklart att pappa skulle betala det. Jag försöker tycka att det här är okej och jag försöker säga det rakryggat. Japp. Min pappa köpte mina träningsskor. Förutsom skor kom vi även hem med vääärlden största påse från Hemtex. Två kuddar med ett bladmönster i grönt och vitt och en avlång, djupt grön kudde med veckat tyg. Det ser lite ut som gälarna på en fisk. Jag älskar den! Nu ligger de i våran nästan nya soffa. IIh. Dessutom körde jag hem (på eget initiativ) och hjärtat bultade inte riktigt lika hårt som det brukar. Kanske har jag börjat vänja mig. Plus att det gick riktigt bra. IH. Bra dag. KRAM <3

6 kommentarer:

  1. Jag längtar tills ja ska få se den nya soffan live :D

    SvaraRadera
  2. Jag fick bära den tunga väskan

    SvaraRadera
  3. Elin: Juste ja :D Du har inte sett den. Ingen av er har det :)

    SvaraRadera
  4. Vilken snäll pappa du har!!! ;)) Kan du inte lägga in bilder på kuddarna och skorna....ÄR SÅÅÅ NYFIKEN!// Kram mamma

    SvaraRadera
  5. Mamma: Okeeeeej då. Jag får la ta några bilder. :)

    SvaraRadera