torsdag 10 mars 2011

Blommor, paket och en bulle.


Efter en del tjat från en viss kusin har jag nu äntligen fått taget lite kort på allt fint jag fått. Här har vi det jag fick i söndags. Två smala brickor för två personer, en cupcake-burk och delikatesser från München av Emelie och Linda.Jag undrar när rätt stund kommer för att öppna den här härligheten och testa allt. Jag kommer säkert inte förmå mig själv att öppna den.
Jag fick som massa blommor av de som var här i lördags. Här är buketten jag fick av Hanna, Wilma och Mikael.

Av Siv och Christer fick jag min älskade väska som skall få följa med mig till London.

Av Hanna och Mikael fick jag den här bedårande burken som jag ska fylla med mörk kakao.
I burken låg bla det här halsbandet som jag önskat mig. En liten portmonä som man kan öppna och lägga saker i. Små saker visserligen.
Maggan hade skrivit ett rim till mig som hon läste upp. Det var jätte piffigt, eller vad man ska säga. Hon hade försök köpa våningsfatet på Balders Hage som jag ville ha men tydligen gick de inte att köpa dem. Istället fick jag den här korgen/lyktan/skålen/lite-vad-som-hälst-grejen. Vi såg senare att Leila hade en nästan precis likadan fast vit och utan handtag som hon hade ägg i. Jätte fin!
Dessutom fick jag en helt oväntad kokbok av Maggan med familj. Jag började nästa dag med att läsa igenom några recept i solen ute på trappan.
Nu har jag suttit och druckit lite kaffe och smaskat i mig en av bullarna jag fick av Emelie och Linda i söndags.

För övrigt vill jag ha den här kameran. Det är skolans nya Canon EOS 60D. Man behöver ju inte kunna något och så klick, blir det en suverän bild. Lite fusk men å så skönt för självkänslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar