fredag 18 mars 2011

Fruktsallad is on it's way.

Jag ska traska ner till stationen om ungefär 20 min för att ta tåget in till Alingsås. Där väntar Elin och hennes mamma som jag skall åka med till kära Sollebrunn. Kvällen skall spenderas hon familjen Svensson med currygryta följt av fruktsallad och film på kvällen. Det kan bli hur bra som hälst.

Det var längesedan jag var hemma en helg. Pappa slipper mig som sagt idag och kan äta sin blodpudding i lugn och ro men snart skall jag allt planera in fredagskvällarnas fredagskväll med honom. Kanske tacos. Det var längesedan vi åt tacos ihop. Det brukade vara en självklarhet på fredagskvällarna förr. Då stod vi i köket och förberedde medan Amigo sändes på TV:n och jag pinsamt nog var intresserad och sjöng med. Som sagt. Längesedan.

Jag ska i alla fall vara med honom imorgon kväll. Då skall vi planera in något riktigt gott till middag. Gräddigt och gott med en fräsch sallad. Mycket sås så man får surpla. mums...
Nu längtar jag till mamma. Det är alltid så förbaskat god mat där på fredagar. Antagligen tycker jag det för att jag är så jädrans hungrig. Det brukar bli något snabbt och lätt men så, så gott. (Förlåt men jag måste bara skriva det här): Hungern är den bästa kryddan. (Så nu har jag sagt det). Hos mamma blir det ofta till att surpla. Surpla sås och sallad. Länge och väl. Skratta lite gott. Bilda pakter kring matbordet. Jag och mamma mot Peter. Eller Peter och jag mot mamma. Sen klappar jag henne på benet i hemlighet bara för att jag inte kan vara elak mot henne.

MEEEN. Ikväll skall det mysas i strumpbyxor, stor skjorta och raggsockar i Elins soffa. Med Elin brevid, ett gott sällskap och en skål med läcker frukt i handen. Jummi <3

2 kommentarer:

  1. Hahahaaa... Har läst lite av detta för Peter!! Då sa han> Jag har aldrig fått nån klapp på benet... det vill jag åxå ha< Men jag förklarade att han klarar ju sej själv så bra;))Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: hahaha ja det känns inte som om han behöver det stödet lika mycket som du ;)

    SvaraRadera