måndag 14 mars 2011

Kanske gör det mig bättre. Kanske.

Under två kvällar i rad har jag funderat på det här inlägget. Det är tänkt att det skall bli någon slags nystart. Inte för att det behövs så värst mycket i mitt liv. Ändå lockar tanken mig. Någon att jobba emot. Något att uppnå.

Tanken var att jag från och med nu bara skulle säga det jag menar. Inte flänga ur mig ett "åh jag dööör" fast jag ganska klart och tydligt inte alls är döende. Inte ens det minsta. Jag har knappt ont.

Inte mer säga att jag hatar något förän jag verkligen gör så. Det är nästan så att vi behöver ett nytt ord för ordet "hata" i svenskan. Något som representerar det "hata" en gång stod för. Djup avsky.

Inte säga något bara för sakens skull utan ha vikt i varje mening. Väg orden och se meningen. Troligtvis blir det rasande svårt eftersom mitt liv är fullt av babbel som på sätt och vis är nödvändigt för att få skratta lite. Det ser jag som ett undantag. Meningen är ju skrattet.

Jag ska försöka ta ställning till allt och hitta en egen åsikt som jag kan stå för. Det är också ganska svårt. Jag är inte så bra på något av det där men det är väll det som är lite som en nystart eller som en början.

Ja, jag får se hur detta går. Nu är det ute. Nu står det här. Det har funnits i min hjärna ett litet tag nu men först nu kan någon säga till mig. Gör det, påminn mig gärna :)

6 kommentarer:

  1. Josefin Lindhé gillar detta (Y)

    SvaraRadera
  2. Vännen, jag tycker du tänker för mycket. Ibland iallafall :) Du ska inte behöva ändra på någonting, speciellt inte sånt här. Alla gör såhär, alla säger saker som kanske inte är riktigt sanna men det är ingen som tänker på det, just för att alla gör det!

    Du har egna åsikter. Du tycker saker, utan att du tänker på det. Du behöver liksom inte öva på att tycka och tänka, du gör det redan. Jag ser ju hur dina hjärna jobbar hela tiden.

    Jag tycker inte att du behöver göra det här, men om det är något du vill göra så kör på det! Så länge du inte ska behöva sitta och tänka i minuter innan du svarar på något jag säger för att inte säga något "fel", då kommer jag bokstavligt talat bli galen på dig ;)

    SvaraRadera
  3. OJ OJ! Detta verkar tufft!! Mamma

    SvaraRadera
  4. Elin: Jag vet. Detta är väldigt seriöst. Troligtvis för seriöst. Det är inte tänkt att det ska vara det. Det är mer att jag har tröttnat på att folk håller på så här. Det är som du säger, alla gör det. Jag är trött på att det lämnar orden utan riktig mening. Jag är trött på att folk kallar andra hora utan att blinka. Inte för att någon gör det i min omgivning men ändå.

    Jag kommer inte kunna göra detta fullt ut. När jag sitter med dig och fikar till exempel. Då ska allting bara flöda. flummiga tankar måste välkomnas. Det är en del av mig. En del av mig när jag är med dig. Så det behöver du inte oroa dig för.

    Annars, i allmänhet, ska jag vara mer noga med de där sakerna som inte är så allvarliga egentligen. Inte när man tänker efter. Man kanske ska se det som terapi. Jag försöker se relevant på det hela. Försöker se helheten och jämföra de små problemen med de stora. Ja tror att jag bara kommer må bättre av det :)

    Puss <3

    SvaraRadera
  5. Mamma: Jaaa jag vet. det låter tuffare än vad det är :) Än vad det är menat

    SvaraRadera