söndag 13 mars 2011

These Streets med en vacker moder.

Jag sov till nästan 10 idag och det är inte dåligt för att vara jag. Antagligen behövde min kropp det. En sådan här helg har jag inte varit med om någonsin innan. Lugna, stillsamma dagar och gungande, skrikiga, sena nätter i diskoljus.

God frukost i lugn takt.
Vänta på mamma och kolla in kort från helgens kvällar.
Bilfärd med mamma in till staden Alingsås för en planerad fika på Sallys. Planerna blev abrupt förstörda när i stort sett hela staden är stängd förutom Storken. Jag som kollar på nätet att Sallys skulle vara öppet till 16:00.

Ändrade planer. En vända inne på storken följt av ett besök på Ljungblads. Där skulle de stänga kl 15:00 så vi han bara bara sitta där i ungefär 30 min. Lite för kort tid. Jag tycker så mycket om att fika med min mamma. Vi festade i alla fall på varsin weinersemla för specialpris och varsin kopp kaffe. Vrålgott och välbehövligt.

Det blev ett snabt hejdå i bilen vid stationen. Jag skulle ta tåget hem och mamma skulle börja sin bilresa till sitt Timmervik och sin Peter.

Pappa ligger i soffan och mår lite sådär. Det blev en väldigt sen kväll igår för honom och de andra som var på 50-års kalaset. Det tycker jag är lite roligt faktiskt. Ikväll skall vi göra dillkyckling, om pappa över huvud taget vill ha mat vill säga...

Imorgon är det måndag igen. Tokiga värld.

6 kommentarer:

  1. Elin: Tack :) Taget med skolan Canon ;) Vad säger du då? ;) KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja du.. har inget emot bilderna man TAR med en canon... bar själva kameran ;)

    SvaraRadera
  3. Tack mitt troll... jag ÄLSKAR att fika med dej åxå!Kram Mamma

    SvaraRadera
  4. Mamma: Jag hade velat fika hur länge som helst juh! Jag hade massa att prata om :)

    SvaraRadera