torsdag 3 mars 2011

Dagen innan

Det jag mest ser fram emot alla kramar jag kommer få. Är det fel?
Det ska bli fruktansvärt kul att komma till skolan och få allas gratulationer. Om jag känner mig själv rätt kommer jag inte kunna sluta le på hela dagen.

Själva morgonen börjar med att kuvert jag fått av Elin. Där i står instruktioner för dagen. Hur spännande, läskigt, och fullkomligt underbart är inte det? Hon, och säkert någon mer som jag inte riktigt vet om, har planerat min födelsedag. De ska göra något för mig. Jag är uppbokad hela fredagen. Det jag vet är att jag i alla fall ska hem emellan, så antagligen bär det av någon stans på kvällen. IIIIIH

18.
Det är lite galet.
Jag har bara varit med om ett 18-års firande än. Det är inte tillräckligt för att inse att det faktiskt är i år som det kommer hända oss alla. Vi kommer bli 18 år. Myndiga. En sommar full av uteserveringar och rättigheter. Människor kommer bemöta oss annorlunda. Som om vi nu är vuxna och därför mer värda att lägga ner tid på. Det kanske lönar sig att fjäska för oss.

Helgen kommer nog bli bäst.
Fredagen ligger i dimma och jag kommer inte veta vad som ska hända, vilket jag älskar. Det bästa med alltihop är förväntningarna och spänningen innan.
Lördagen blir en kalas-dag. Mamma är i Alingsås och kommer hem till mig och pappa tidigt för att förbereda dagen. Franssons kommer plus Farfar och Clary. Vi ska bjuda dem på matpaj, sallad, vitlöksfoccacia (som jag hoppas kunna baka på lördagen) och efterrätt.
På söndagen kanske jag får påhälsning av fadderbarnet Linda.

Sen är det skola igen. Men vem fasen bryr sig.

8 kommentarer:

  1. Åhhh... Nu när jag har läst detta känner jag nog något liknande som du! Det pulserar i kroppen och även jag har förväntningar iiiiih.. vad spännande det känns. Hoppas du får en ¤#"¤¤#``¤##¤ Dag // Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Öhm, inte för att regna på din parad, men... du inser att det mest spännande som kommer hända är att du får ett orange kuvert; "Nu är det dags att börja tänka på din pension!". That's it. Livet kommer inte bli annorlunda och folk kommer inte behandla er annorlunda över en natt. Visst, ni får fler möjligheter och friheter, men det är inget världsomvälvande direkt. Inget som märks i vardagen. Tyvärr finns det ingen specifik, fast punkt när man "blir vuxen", utan det är en process som händer hela tiden. Som med allt annat. Åke-Tråk har talat.

    SvaraRadera
  3. ÅH jag kan själv inte fatta att jag har blivit 18! men det är lite utav en befrielse! Jag hoppas du får en helt fantastisk födelsedagshelg för det är precis vad du förtjänar du underbara människa! pussar<3

    SvaraRadera
  4. Mamma: hihi, jag tror vi påverkar varandra mer än vi anar :P Jag tror att dagen faktiskt kommer bli "#%%/()=/%" bra! :) KRAM <3

    SvaraRadera
  5. Josefin: Ja, tråkmons. Varför kände du dig tvingad att skriva det:P Jag ser allt som possitivt med den dagen. Jag skiter i orangea kuvert. Jag inser själv att jag inte kommer känna mig anorluna. Det som är grejen är att det är min dag. MIN dag och alla jag tycker om kommer fira mig för det. Fira mig för att jag levt i 18 år. Det är DET som är grejen. Kärleken.

    SvaraRadera
  6. Pyttan: Nej jag vet! Du - 18. Tokigt! Jag - 18. Helsjukt! Jag hoppas att det kommer bli som en liten uppenbarelse eller något. Att det faktiskt kommer kännas i hjärtat att jag är 18. Men jag förstår att det inte kommer bli så.
    Tack ska du ha. Tack för att du är så fin mot miiiiiiig! PUSS <3

    SvaraRadera
  7. Förlåt. :P Men det BRA är, att det innebär att det inte heller finns någon mall. Det finns ingen som kan säga att du inte har samlat tillräckligt många (eller rätt) vuxenpoäng vid en viss punkt. Det coola kommer när du ser tillbaka och inser vad mycket som har hänt, hur mycket du egentligen har förändrats på de där åren som just då såg ut som en grå, likvärdig gegga. Det egentligen är lite häftigare med processer, för där väljer man själv vilka punkter som var viktiga för en själv.

    Positivare? :D

    SvaraRadera
  8. Josefin: Ja! Det var en bra kommentar :) Tack ska du ha. Även om din negativs inte drog ner mig så värst mycket. Denna hissade istället upp mig en bit. Jag kan nog förstå vad du menar :)
    Tack

    SvaraRadera