tisdag 29 mars 2011

Lite skolk och man får gjort så mycket mer.

Eftersom jag och Elin var klara med förr-förra veckans uppgift i fota hade inte nååågonting att göra idag. Istället för att sitta vid en dator tills vi fick gå hem tog vi tag i saken och hoppade på 11:48 bussen till stationen. Förta gången någonsin satt vi inte först i klassrummet för att bli uppropade... Oj, oj, oj. Nej. Jag hade viktigare saker för mig. Som tex att baka bullar till kalaset. Förutom dessa blev det en klippt längd. Den första jag någonsin gjort faktiskt. Den blev lite misslyckad och en aning degig i botten men jag gillar ju sånt. Dock skall det inte bjudas på den på lördag.
Elin ringde för att ge mig ett bra recept på biskvier. Även det här är första gången för mig. Tanken var att baka något glutenfritt. Dum som jag är sabbade jag detta. Det stod i receptet jag hade att man skulle platta ut mandelmassebottnarna med mjölad han så då gjorde jag det. När det var 4 stycken kvar på plåten stannade jag upp och svor. Fruktansvärt irriterande. Som tur var hade jag kvar lite mandelmassa så jag kunde göra några glutenfria.
Mamma bad om bilder på skor. Här är de. Blåa och vita Adidas. Super fina! De ända träningsskor som jag tycker är snygga. IH!
När jag låg på golvet i kvällsljuset kom lille Kewin och strök förbi kameran. Hans haka var orangefärgad av hårdisar. Det såg ut som att han hade rött skägg. Sött

Så till sist kuddarna. Två mönstrade och en avlång, veckad. Också riktigt fina.

11 kommentarer:

  1. Aw ^^ Äntligen en bild på Kewin :D Han är ju bara så otroligt söt (A)

    SvaraRadera
  2. Åh, biskvier! Det tänkte jag på, men orkade inte förslå att jag skulle göra själv. Vad bra, då får jag moffa biskvi OCH slipper pillra med dem! :D

    Snygga skor, lite 70-talsaktiga.

    Svarta katter är sötast.

    SvaraRadera
  3. Mamma undrar om du inte hellre vill ha Swedish grace Ice i 50 cl istället. tittat på den över deras hemsida, väldigt fin.

    SvaraRadera
  4. Elin: Ja vet han är den finaste katten på jorden! Bara det att han är så svart att han har lite svårt för att fastna bra på bild :)

    Grejen är att jag vill ha minst två. Det blir kanske för dyrt med den stora. Och jag tycker att 30 cl:aren passar ypperligt till kaffe. Dock ser den stora finare ut på bilden... I affären var jag säker på den lilla. Åh, jag kan inte bestämma mig. Den lilla parrar superbra till en stor kopp kaffe men är lite för liten för te. Den stora är för stor för kaffe men fenomenal som tekopp.

    SvaraRadera
  5. Josefin: Ja det blev biskvier:D Dock pyttesmå eftersom det stod att det skulle bli 20 stycken. Då gjorde jag 30 stycken i hopp om att de skulle flyta ut ganska rejält, men så blev det inte riktigt. Ni får ta många istället :)

    Svarta katter ÄR nog sötast :)

    SvaraRadera
  6. Ni är så söta båda 2, men 1 liite sötare! Snygga skor, underbar blå färg.

    Det lilla mjölet kan väl inte vara så farligt!!!
    Dom får inte alls äta för många... VI VILL ÅXÅ SMAKA!!

    Du måste inse att du mår "jobbigt" när du inte kan bestämma dej... Ta nu dom du sa från början 30 cl:ers!

    Det ser gott ut det du bakat :)Kram på dej // Mamma

    SvaraRadera
  7. Mamma: Jag tänkte att du skulle tycka om skorna :D Det är sådana du skulle kunna ha.
    Klar du ska få smaka på biskvierna!

    Okej. Jag bestämmer mig för 30 cl:arna. :) Tack.

    SvaraRadera
  8. Du kan ju önska dig 50 cl i julklapp då, om du skulle ångra dig nåt fruktansvärt. Och varför skulle du förresten skämmas över att Anders köpte skorna åt dig? Dina föräldrar har försörjningsplikt tills du gått ur gymnasiet.

    SvaraRadera
  9. Lill... Malin TAR inte ens i "vanligt" bröd... xD

    SvaraRadera
  10. Josefin: Ja så kan jag göra :)
    Jag vet inte. Jag känner mig bortskämd. Jag vet att ensamma barn ofta blir bortskämda så jag vill inte framstå som det. Det är därför.

    SvaraRadera
  11. Elin: Asså, hon är faktiskt lite töntig:P

    SvaraRadera