torsdag 22 juli 2010

vill men gör aldrig.

Jag måste baka pecannötsbrownie igen.
Jag måste baka bröd från min Leila-bok.
Jag måste grilla parmalindad och vitlöksfylld kyckling.
Jag måste baka cheesecake.
Jag måste testa Emmas fugde brownie.
Jag måste göra solrospanerade laxhamburgare.
Jag måste baka muffins ur min stora muffinsbok som jag så gärna ville ha och som jag fick, såklart.
Jag måste laga något från alla mina andra jäkla kokböcker jag fått. Som jag älskar och ofta bläddrar i. Sitter och drömmer, drägglar. Tänker "Åh det måste jag prova någon gång". Någon gång.

Varför GÖR jag bara inte!

6 kommentarer:

  1. Ja, nu måste du verkligen skärpa dig! Tycker du tar tag i detta genast, och bakar både pecanbrownies och fudge brownies. Sen kan du ta med dig en plåt på lördag. Glasyr måste du skärpa dig med också. Tjock, krämig glasyr. Vi är här för dig och stödjer ditt bakbehov med vårt chokladbehov.

    SvaraRadera
  2. För det är sommar och man kan inte bo i köket hela tiden då :)

    SvaraRadera
  3. parmalindad och vitlöksfylldkyckling....
    solrospanerade laxhamburgare.....
    det låter ju heeeeeeelt fantastiskt!
    jag fattar inte heller varför du inte bara gör det. GÖR DET!
    :D

    SvaraRadera
  4. Josefin: Det hade jag verkligen kunnat göra! Bara det att jag inte är hemma på hela dagen:/ Usch.
    Ni är den bästa testpanelen som finns. :)

    SvaraRadera
  5. Elin: Ja jag vet. Jag känner mig sorglig när jag står inne och ser solen skina ute. Det är nog en stor orsak till varför jag inte GÖR :)

    SvaraRadera
  6. Emma: HAHA jag kunde allt tänka mig att det var något i din smak;) Ja, det är nog dags att göra det nu. Det är dags. Nu gäller det bara att få lite grillväder och en ledig kväll hemma. Det har inte varit så många av dem förstår du:)

    Kram och grattis på namnsdagen:)<3

    SvaraRadera