torsdag 1 juli 2010

dag 4 - Höganäs

På med mina fina klackskor, fram med kartboken och in med Paulo Nutini i CD-spelaren. Sen var vi redo för en färd till Höganäs. Det är en galet söt stad som jag fick allt för få kort på. Vartannat hus är att dö för nästan. Jag överdriver lite kanske men fint var det.
Om det är okej så älskar jag mina skor. Älskar dem!

Äntligen hittade vi en gå-gata som var värd att gå på. Än en gång konstaterade vi att vi var bortskämda som kom från den underbara staden Alingsås.
Som sagt; fina hus.

En söt och snäll hund bär sin mattes paket i munnen.
Vi letade efter att café men hittade inga.
Istället såg vi denna härliga affär; ...retro... hette den.
Mamma hittade massa "barndoms-möbler" som visade sig vara värdefulla. Vissa tallrikar liknade några vi sett på loppisen i Örkelljunga dagen innan. Där ser man.
Nu var kaffesuget på hög nivå och jag föreslog att vi skulle gå till havet och se om det fanns något trevligt där. Mina fötter hade börjat värka och vi var båda trötta. Vi velade runt bland husen ett bra tag utan att hitta det vi letade efter.
Vi gick istället tillbaka till det första cafét vi hittade, lite utanför "city". De hade massvis och åter massvis av läskande saker. Som ni ser.
Två av Husests winerbulle och en nötfrossa fick förgylla kaffestunden.Jag lovar att de var att dö för. Faktiskt.

Solen bröt sig igenom molnen och det blev olidligt varmt i mina svarta kläder och höga skor. Vi åkte mot stranden för att svalka fötterna och dra tårna genom sanden. Underbart.
Mamma hade köpt två armband, ett till sig och ett till mig. Likadana.

På vägen hem åkte vi inom City Gross och köpte bifftomater och annat gott. Väl hemma gjorde vi drinkar och åt choklad med havssalt i.

På kvällen meny stod min fisksoppa i mina nya Höganäs tallrikar.
Detta är den godaste soppa som finns på vår jord. Jag lovar och svär. Full med paprika och morötter. Den sprakar av färg.

Vi blev lika mätta som alltid och även denna dagen blev oerhört lyckad.

2 kommentarer:

  1. du måste laga fisksoppan till mig någon gång!!
    fyyyyy va gott det ser ut......

    SvaraRadera
  2. Emma: ÅH Gärna!:D:D Om du gillar paprika kan du ju förvänta dig att dö lite;) hihih KRAM

    SvaraRadera