torsdag 1 juli 2010

Dag 6 - Midsommar

På midsommarens morgon, efter frukost, begav jag och mamma oss på en promenad runt sjön för att plocka blommor.

Här är vi på andra sidan sjön och beskådar vårt lilla hus.
Vi gick och vi gick och gick lite till. Det var mycket längre och mycket mer skogsväg än vi trodde.



Väl hemma slängde vi i blommorna i tre vasar och sen slängde vi oss i soffan, utmattade. Lite senare satt vi på trappan i solen och rensade jordgubbar. En stor, härlig skål full av dem.
Midsommarmiddagen förbereddes
Detta var den middagen jag sett fram emot mest. Jag hade ivsserligen tänkt mig att jag och mamma skulle sitta i ett lite risigt kök. Vi sitter mitt emot varrandra vid ett bord intill ett fönster och skålar med saft. Utanför faller regnet ner och smattrar på taket. Detta var kanske lite bättre.

Äckligt gott!!!!!






Glad midsommar. Hoppas ni hade en lika fin som vi<3

4 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin stuga! Vilken mat! Vilka bilder!

    Faster A

    SvaraRadera
  2. Faster: Ja det var verkligen bra trotts läget och maten var.... MUMS! Det kommer mer bilder:) Tack

    SvaraRadera
  3. ÅHHHH BILDEN LÄNGST NER! VAD FIIIN!
    /elin

    SvaraRadera
  4. Elin: HAHA ja den blev faktikst bra. Man kan ju tacka utsikten en del ;) tack:)

    SvaraRadera