söndag 4 juli 2010

Muntersvik i sommarkvällen


(Jag har inga bilder från kvällen.
Jag får be Elin och Emilia om några)

Elins födelsedagöverraskning blev nog ganska lyckad. Hon hade visserligen en liten aning om vad som var på gång eftersom en viss liten flicka hade skrivit något på sin blogg. Men jag är inte sur för det alls. Det gör mig ingenting.

Det var varmt och mycket knott men min myggdeodorant skickades runt och jag hoppas att den gjorde lite effekt i alla fall. Sofia hade med sig en stor cd-spelare som fick underhålla oss hela kvällen. Det var ganska så jättabra att hon hade med den. Medan vi gick i värmen sa jag att det nog inte fanns något så coolt som vi i VB just då. Efter att jag lämnat de varma människorna i Muntersvik cyklade jag hem, snabbt som vinden och tog en turbo-dusch, kall och skön innan jag cyklade ner till stationen för att möta Elin. Hon var helt underbart vacker i sin prickiga klänning. Alldeles gyllene hela hon<3.

Jag skjutsade henne till Muntersvik. Hon klagade på att hennes klänning blev skrynklig och jag sa helt nonschalant att det är lugnt, ingen kommer få se det ändå. Jag log lurigt åt mig själv och tyckte att jag briljerade i mitt försök att lura henne. Man kan ju hoppas.

När vi närmade oss sa jag ; Hoppas att det inte är någon där. Sen när vi parkerade cykeln såg man något mellan buskarna och jag stönade; Åh nej...det ÄR folk här. Elin svarade lite besviket ; Är det?... men när hon såg vilka det var tjöt hon högt och sprang dit för att krama alla. Åh va jag blev glad.

Vi hade det så mysigt som det bara går. Daniel, den ende killen där fick ansvara för grillen. Jätte ofeministiskt men jag ville inte göra det och han var så snäll som hjälpte mig. Vi grillade vårat lilla foliepaket och mumsade sedan i oss revbenen som legat inuti Som alltid när Emilia köper mat fanns det massvis att äta. Biggaråer, jordgubbar, godis, mintchoklad och marsmallows. Hon är underbar.

När jag och Elin kom hem, vid 1:00 tiden satte vi oss i köket. " Det känns naturligt att sätta sig här innan vi går och lägger oss" sa Elin där hon satt på sin sida av bordet. Hon har nämligen en sådan sida, en sådan plats. Vi var väldigt trötta och det slutade med att vi låg på golvet och skrattade åt ingenting, slog varandra lite lamt och skrattade lite år det också.

Hoppas din dag var jättefin min vän.<3

2 kommentarer: