torsdag 8 juli 2010

I pyjamas, stavas det så?

En grå dag.
Vad ska man fylla en sådan med?

Pappa är hemma, tack gode gud, så vi ska åka till Hundsjön och se om det går att fiska lite. Kanske blåser det för mycket men jag är ganska sugen på att öva upp mina ro-kunskaper så det är ju alltid ett alternativ.

En fråga.
Oscar stör sig något extremt på mig när jag mimar till en låt. Jag vet inte riktigt varför och blir ibland ganska sur och irriterad på honom när han skäller på mig för att jag gör det. För mig är det nästan oundvikligt om jag kan texten. Jag måste sjunga med för att riktigt "känna" musiken.
Sen tänkte jag att jag kan bli ganska frustrerad och ittirerad på folk jag med. I alla fall på sådana som jag vet eller tror är personer som vill skryta. Jag tänker att de sjunger BARA för att bevisa att de kan låten. Vill glänsa. Det kan jag störa mig på.
Är det då så Oscar ser mig, som en som vill skryta. Förlåt i så fall. Jag ska knipa igen.

Jag känner också så med folk som cyklar utan händer. Jag är så förbannat avundsjuk men vill inte erkänna det. Istället ser jag det som att dessa begåvade människor försöker stila för mig, skryter. Flyger förbi med händerna i fickorna och ser sådär oförstående och likgiltiga ut men innuti hånler de självbelåtet åt mig som trampar fram med båda händerna på styret.
Varför tänker jag så? Förvrider det hela. Det är inte rättvist mot någon.

Tänk om Oscar känner för mig och mitt mimande som jag känner för cyklister med händerna i luften. Avundsjuka.

2 kommentarer:

  1. Den gamla cykeln(Herrmes)du har, den går riktigt bra att cykla på utan att hålla i styret, det kunde t.o.m. jag.// mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma Jag vet, du har sagt det:) Jag kan släppa styret i nerförsbacke men inte annars. Jag försöker inte så mycket heller:)

    SvaraRadera