fredag 2 juli 2010

Dag 7 - The final och rester kan vara gott

Sista riktiga dagen vi hade på semestern spenderade vi i stugan. Det var dags att äta upp allt som fanns i kylskåpet och göra en "Kajsa Varg" som mamma hela tiden tjatar om. Till frukost blev det den sista filen/youghurten med bananerna och midsommarjordgubbarna som blev över.
Lunchen var visserligen planerad men det var som att vi var tvungna att äta det ändå. Vi hade redan fått stryka en sak på matlistan. Detta blev små spenat, fetaost, vitlök och gräslöks piroger. Äts med en smäktande sallad, creme fraich och soltorkade tomater. GOTT!
Och sist men absolut inte minst blev det en till laxmiggad. Stekt lax med "långstekta", små färskpotatisar. De skall vara riktigt knapriga.
Till detta blev det en sallad med avokado och bifftomater i och en gräddfilsröra, igen. Vi insåg att det var väldigt gott med lite honung i gräddfilen, speciellt till lax. Så i med en näve hackad gräslök och en tesked honung. Godast dagen efter.
Vi åt och vi åt och hade gjort så hela veckan så vi kände inte riktigt för den grillade ananasen med glass som vi planerat till efterrätt. Vi offrade oss dock och åt upp glassen med de fåtal jordgubbar som fanns kvar.


Till och med ankorna fick en festmåltid med vårt bröd.

Dagen efter var det full rulle hela morgonen för vi var tvungna att lämna stugan innan kl 11. Sen följde resan hem och ett besök på Ullared (eftersom det låg på vägen). Sen guidade jag oss på smala grusvägar på ställen som inte ens finns på kartan. Vi kom i alla fall till Ödenäs. Emma, det är fint där du bor!

Min mamma och jag<3

4 kommentarer:

  1. Moa... Varför går du Media när du borde gå Hotell&Restaurang?

    SvaraRadera
  2. Josefin: HAHA jag vet inte... Jag hade säkert trivts super bra där... Grejen är att jag trisv superbra nu också:)
    Jag tycker att jag klarar mig ganska bra med det jag "skapar" på fritiden:) Jag lär mig själv.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt!!! Fy farao vad du kan och lär dej hela tiden, det är för att du hela tiden vill prova nytt. :)) Tack för en helt underbar vecka med bl.a all go mat som du fixat. Det får inte bli sista gången...hoppas jag. ;)) Kram mamma.

    SvaraRadera
  4. Mamma: Ja det hoppas jag också. Tillsammans kan vi hitta på nästan vad som hälst att pröva på. Det är sjukt kul! KRAM och tack själv<3

    SvaraRadera