onsdag 7 juli 2010

Shopping i Göteborg




En trevlig dag i Göteborg med Elin blev det idag. Jag åkte dit med inställningen att inte köpa... ja nästan inte köpa något faktiskt. Om jag hittad ett par skor skulle pappa betala dem så det var vell det enda. Elin där emot är rik för tillfället så hon skulle komplettera sin garderob lite och jag skulle hjälpa henne.

Det var första gången Elin fick se mig med tandställning och hennes reaktion var bra, antar jag. Hon hade vant sig vid den redan när vi kommit fram till staden.

Vi gick till många ställen och upptäckte nya gator vi aldrig gått på tidigare. Vi insåg då att det fanns mycket mer att se av Göteborgs innerstad än vad vi trodde. Till exempel såg jag att det stod en Balders Hage skylt över en valvöppning. Öppningen var till en gång som ledde in i en jättemysig innergård, full av fina, romantiska affärer. Vi han inte kolla så noga där för Elin var hungrig så vi var tvungna att hitta ett ställe att fika på.

Hur som helst så var det är superdag när det gäller shopping. Jag tror att vi båda två blev väldigt nöjda med våra inköp.

Jag kom hem med ett par ljusblå skor som matchar i stort sett hela min garderob och allt jag älskar - 199kr på rea

En klänning/tunika från Rut m. fl. i ett underbart mönster - 159 kr

En skiva med The Commitments - 39kr. Soundtracket från deras film. Galet bra musik!

Tack för dagen min vän<3


2 kommentarer:

  1. Åhh ! Snygga skor Moa.
    SNÄLLA, ta med den skivan hit, vill göörgärna lyssna på den. ;) // Mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Ja det kan jag göra:D Jag ska faktiskt ha på mig min nya tunika på fredag:) Om det är passande väder:)

    SvaraRadera