måndag 5 juli 2010

Rälsen är här

Helt oförberedd och då inte alls nervös gick jag till ovetande till Tandregleringen idag. Jag fick veta att de hade bokat 1 ½ tim till mig så jag förstod ganska snabbt att något var på gång, något stort.

Stort är det allt. Det får knappt plats i munnen och överläppen står ut. Det ser inte så farligt ut men jag hatar det just nu eftersom det gör förbannat ont ibland. Det är en helt sjuk känsla att äta och det är helt uteslutet att ens försiktigt försöka tugga på högra sidan. Det gör så ont så jag vill skrika. Tror jag, jag har undvikit det... vänta. (biter lätt ihop på höger sida, Aaaaj!) Nej! Nej. Så gör vi inte. Inte mer.

Det går skulle vara helt borta om en vecka sa min tandläkare. En vecka. Det kan jag vell klara.... Det är bara det att jag inte har en vecka på mig att inte göra någonting...

Snart börjar allas reaktioner ramla in. Snart ser de mig för första gången.

Här får ni en liten förvarning. Hej, nu ska jag vara tyst resten av dagen. Det skavar så mot läppen när jag pratar.

5 kommentarer:

  1. det ser ju inte alls farligt ut! jag hade trott att det var någon sån där jättetjock grej som täckte typ hela tänderna, den här är ju smal och fin :) det passar dig, det kommer bli en del av dig och ingen kommer tänka på det till slut :) <3
    /elin

    SvaraRadera
  2. Elin: Tack:) Ja jag hoppas ju det. Det ser inte så farligt ut när jag skrattar och ler srort, konstigt nog. Det är fulare när man bara ser en liten del av det. Det är alldeless mörkt och så tror man att det är mina tänder som är så mörka.. typ. Men det är ju tur att jag ler mycket då:)

    SvaraRadera
  3. Tänk på vad fina tänder du kommer få senare. Detta är bara en liten del av ditt liv med ett par tänder du ska ha i resten av ditt liv. Det kommer bli bra :)

    SvaraRadera
  4. Hallååeller!!! Håller med Elin, den var ju liten och fin, syns inte alls mycke.
    Blir JÄKLIGT avis på dina fina bilder på smultronen...du skall få se dom jag tog...HaHaHAA :))))))) komiskt är vad det är. // Mamma

    SvaraRadera
  5. Elin: Ja jag försöker se det så:) men två år. Det käns jobbigt så här i början. Nu när det gör ont. Sen vet jag att det kommer bli bra:)

    Mamma: hahah, ja det ska bli spännande :) När jag ler stort ser den liten ut eftersom min mun är så stor.:)

    SvaraRadera