torsdag 8 juli 2010

Changed plans

Redan innan vi klivit ut genom dörren och låst regnade det men vi var positiva och fortsatte som planerat. Två små mackor, en flaska med mjölk och en med vatten hade vi packat ner. Vi åkte inte längre än till...det där cafét på väg till Sollebrunn. Jag mins aldrig vad det heter. Där vände vi och åkte hem igen.

Sedan hemkomstren har jag ätit en lätt tuggad lunch: Bussbacka (En dubbelvikt lingongrova med kaviar emellan), ett litet glas hallonfil blandad med naturell yoghurt, ett halvt päron i klyftor och en stor kopp kaffe med mjölk.

Efter att ha suttit för länge vid teven så att min självkänsla sjukt en aning, gick jag ner till pappa i garaget med mackan jag övergett vid frukosten (Jag trodde för mycket om mig själv när jag gav mig på att bita igenom gurka) och resten av mjölkflaskan. Han blev glad och tacksam så jag fick en kram. Han tycker synd om mig och min tunga.

Jag hoppade upp på min cykel och cyklade runt i garaget. Pappa anslöt sig lite senare när mackan tagit slut. Vi cyklade motsols och försökte matcha så att vi möttes på de stora platserna. Det var ganska knepigt. Runt, runt åkte vi. Jag åkte in i väggen på samma ställe tre gånger så jag tyckte att det var dags att sluta. Sedan skrapade jag en trasig ram till bikupan. Kul.

Nu har jag dödat en stor fet fästing som satt på Kewin. HA HA. Det stinker något fruktansvärt när man eldar sådana.

Ikväll ska vi laga Sivs gräddiga kyckling och champinjonspastasås. Det och tagliatelle - mmmmm... Det är att dör för ska jag säga er.
Hoppas, hoppas att jag kan äta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar