torsdag 1 juli 2010

Dag 3 - Buffelmozzarella

Jag och mamma började dagen med en promenad bort längs vägen. Det var ett par saker vi skulle ta kort på men vägen dit var mycket längre än vi trott så vi tänkte ge upp och vända men då kände jag igen något längre fram på vägen och frågade mamma om jag fick springa och kolla. Det var tur det för där framme låg den gamle grävaren som var vårt mål. På vägen hem gick vi än en gång förbi denna lilla skylt. Den leder in till Elinsro vilket jag tyckte var väldigt fint. Jag fick dock inget bra kort på det.
När vi kom tillbaka var vi vrålhungriga så vi förberedde en bastant frukost: min midsommarmacka.
Varken mamma eller jag har ätit en sådan på nästan ett år så detta var lite speciellt.
En midsommarmacka består av en lite grov brödskiva, ett salladsblad, en gräddfils eller creme-fraichblandning ( smaksatt med gräslök, honung och lite citron saft), tomatskivor, kall färskpotatis i skivor, mer blandning, äggbitar, sill och så lite mer av den goda blandningen.
Det är GALET gott!

Till middag var det tänkt att det skulle bli ravioli som vi skulle göra på färska lasagneplattor med de var på tok för hårda så vi fick göra om det till en lasagne. Inget kan bli misslyckat med de ingredienser vi använde. Riven parmesanost, massa hackad, färsk basilika, strimlade soltorkade tomater, hackad buffelmozzarella (måste vara buffel, den smakar SÅ mycket med än den andra och är verkligen värd de extra pengarna), olja, salt och svartpeppar. GOTT

Börjar ni ana varför vi döpte veckan till gourmé-veckan?

2 kommentarer:

  1. åh är det klänningen du fick av mig? :D
    /elin

    SvaraRadera
  2. Elin: Jajjemen:D Den flög på ett par gånger ska du veta:)

    SvaraRadera