tisdag 30 mars 2010

Sommarplaner

Utsikten från stugan
Mamma och jag har precis bokat en stuga vid sjön Åsljunga. Det är bara bra att ingen av er som läser vet var det ligger. Det betyder bara att det är ännu mer avskiljt från folk. Stugan ligger precis vid vattnet och vi får tillgång till egen brygga och båt.

Det ska bara bli jag och mamma i en vecka. Grilla, bada, sola, läsa. Kanske åka till stan, gå på restaurang. Vem vet. Vi ska i all fall njuta tills vi stupar.
Ännu är det inte helt säker att bokningen går igenom men jag kan inte låta bli att drömma.

Dagen idag har varit lång, längre, längst. Efter att ha haft video från tolv till fyra, satt jag och Elin kvar för att göra radioprogram om Rix FM. Ingen är på humör för något sådant då. Dock var vi verkligen inte de enda som satt kvar idag. Vi mötte folk från klassen när vi skulle promenera iväg till stan vid 17:30. Så, så grymt ambitiösa var vi kanske inte. Eller också var alla det. Det beror på hur man ser det.

Konstigt nog har jag inte så mycket emot att komma hem så här sent. Idag gjorde det mig inget i alla fall. Nog var det kallt att cykla hem men väl innanför dörren möttes jag av doften av mat ( jag var rejält hungrig vid det här laget) ifrån köket där pappa stod vid spisen. Sen var det inte mycket mer för mig att göra än förbereda sallad, läsa lite, ringa mamma.

Jag har hunnit med lika mycket eller mer än om jag skulle åkt hem tidigt. Dessutom hade jag haft ångest över alla ogjorda arbeten jag har hängande över mig. Fy... Pullmax...

5 kommentarer:

  1. Jag blir avundsjuk av att läsa det du skriver om stugan med din mamma. Jag vill också göra något sånt! Fast jag hade nog hellre gjort det med någon kompis, eller något..
    Men åh så mysigt!

    Pullmax.. hjälp..
    /eli n

    SvaraRadera
  2. Hej Moa!
    Tack för senast! Gott kaffe m dopp!

    Vad mysigt med stugan, jag vill också hyra stuga i Åsljunga!!

    enastående fina bilder på sjal o kanelskorpor o gula blommor! Godnatt från faster A.

    SvaraRadera
  3. Elin: Grejen är att min mamma är min kompis. Orättvist nog. Men det jämnar ut sig med tanke på att jag bara får träffa henne typ varannan helg. men...

    SvaraRadera
  4. Faster: Ja tack själv. Det gjorde mig glad att se dig ta om :)
    Ja jag har velat hyra stugan enda sedan jag såg den. Jag blev helt förälskad i den!

    Tack:) Vad glad jag blir:D:D:D

    SvaraRadera
  5. Tack för dom orden! det var precis vad jag själv tänkte när jag läste Elins kommentar...VI ÄR JU KOMPISAR!!!// Mamma

    SvaraRadera