torsdag 4 mars 2010

Min födelsedag!




En underbar dag!
Det är nog det bästa sättet att beskriva det. En underbar oförglömlig dag fylld med fantastiska människor.

Morgonen började med en underbar frukost bestående av krovt bröd, philadelphia, rucola, tomat, avokado och aromat. SMASKENS! Pappa kom med ett paket som inehöll fyra portionspajformar som jag velat ha ett bra tag nu. Jättefina!

På med "våriga" kläder och iväg med bil till skolan. Redan nu grattar folk mig. Jag är glad, men kommer bli sååå mycket gladare.

Efter en väldigt kort skoldag slutar vi och jag, Elin, Ellen och Alice ska gå iväg. Vart vet jag inte men jag följer efter dem. Jag vet ju att de har planerat något och är spänd till tusen.

"Nu är det så här, att du får inte se något" säger Elin och ler pilimarisk och knyter fast en halsduk för mina ögon. Sedan tar hon och Ellen mig i armarna och börjar leda mig mot staden. Jag gör dem nog lite nervösa när jag listar ut var vi är men tillslut är jag helt borta.

Alice ber mig sjunga (Nu är vi tydligen vid pressbyrån) och jag skriker ut några rader ur låter Cara mia. Folk kollar, har jag hört. När vi kommer till ett par trappor förstår jag att vi är på väg till stures och jag blir gladare än vad jag redan var. Vilka fina tjejer det här är, tänker jag och ler.

När vi kommer in på Stures tar dom av mig halsduken men ber mig fortsätta blunda. Jag tänker: "Ja jag vet att vi är på Stures men okej, vi kan hålla på det lite till"
(Det pirrar i magen på mig när jag skriver det här!)
Jag tror att jag har allt uträknat men när jag till slut öppnar ögonen möts jag av fem vackra flickor som ler mot mig. Pyttan, Emma, Emilia, Sofia och Ida står framför mig inne på Stures och ler mot mig. Det bränner till i hjärtat och jag strålar upp. ÄLSKADE NI! tänker jag och tjuter. Nej åååå.
Jag hade vetat att dagen skulle komma, men aldrig trodde jag att det skulle bli så här. Jag är så berörd. Jag skakade när vi beställde mat, när vi satte oss ner, när vi åt, när vi bara satt.
Lyckorus!

Tjejerna bjöd mig på en himelskt god hamburgare och sedan på bowling. Vi pratade och skrattade. Hade det skit mysigt. Sofia gav mig ett paket (kakor) och ett sjukt gulligt kort. TAAAACK!

Tack igen flickor. ÅH va jag gillar er. Förstå det. Jag vet inte vad mer jag kan säga. Tack<3

2 kommentarer:

  1. pilimarisk! vad betyder det? har du aldrig hört det? nääää
    haha

    okej,
    dagen blev riktigt lyckad till slut även om det inte blev så mycket till överraskning som jag hade hoppats på.
    jag tar åt mig lite av äran och säger varsegod fast det var ju faktiskt inte bara min förtjänst :)
    <3
    / elin

    SvaraRadera
  2. Elin: Hihih, men nu vet du att det finns och tro mig, det är användbart när man är nära dig ;) hihh

    Jag tycker faktiskt att du kan ta åt dig en VÄLDIGT stor del av äran. Det var väll din ide, visst:D DU frixade, visst. UNDERBARA UNGE! Min mamma är nog lite avundsjuk på mig för att jag har dig. DET DU! :) <3<3

    SvaraRadera