lördag 27 mars 2010

En dröm om frasiga mornar.

Borden är dukade, kakorna bakade, håret är tvättat och huset är städat. Nu fattas bara lite snygga kläder och lite snygga människor. Min släkt alltså. Vad annars ;)

Ekman kalas klockan tre. Bättre kan det knappast bli.
Fast jo ( som Alice säger ), det hade inte skadat med lite sol eller att det i alla fall kunde sluta regna. Fast så länge det inte snöar är jag nöjd.

Den senaste tiden har jag upptäckt läckerheten i rostbröd. Mums. Nu längtar jag efter en riktig rostfrukost med gräddig ost, marmelader, syltar och rökt skinka tillsammans med massa folk. Smaken av apelsinjuice, känslan av det frasiga brödet, doften av rostat och raggsockar på kökssoffan.

Visst låter det ganska nice.

2 kommentarer:

  1. Åt rostat bröd i morses, hade kaviar, hackad rå lök och kokt ägg på...det var supegott och gamla minnen dök upp och jag kom ihåg mammas goda äggmojs som man åt på mackan...sååå gott. Det måste du prova. kram mamma.

    SvaraRadera
  2. Rå lök... njee skulle inte tro det:P SÅ förtjust i lök har jag ännu inte blivit. Om du gör en egen macka kan jag säker tycka om det dock ;)

    SvaraRadera