fredag 12 mars 2010

Fredag kväll, med allt vad det innebär.

På spisen står tomatsåsen och puttrar. Puttrar ner till puré.
Den skall ligga i botten på våra awesome pizzor som vi ska göra sen. Fredag ÄR hembakad pizza. Det är mys på hög nivå.

Jag älskar fredags eftermiddagar. Alla är glada, speciellt i dag då solen skiner som en stor tok på oss. Tack för det!
Efter skolan strosade jag hem och möttes av en glad pappa. Jag var glad, han var glad. Underbart! Det är sånt som gör en lycklig. Att man inte stör sig på varandra utan att man skämtar utan att någon tar illa upp. Jag brukar vara ganska dålig på det och pappa får ofta korta, ilskna svar av mig. Jag blir förnärmad av ingenting och det är fånigt.

Men idag, och alla andra fredagar också för den delen, håller vi sams och skrattar, diskuterar, planerar. Allt går svin bra.

Vet ni vad något bland det godaste är? Att åka och handla och vara sådär småhungrig så att man köper lite för mycket. Lite för goda saker. Sen när man kommer hem, kokar man kaffe, brer man en limpsmörgås och lägger på många skivor prickekorv eller krämig ost. Sen sätter man sig ner vid köksbordet, antingen mitt blad de ouppackade varorna eller så packar man upp först, och så bara man mööölar i sig. ÅH det är så gott.

Jag mölar nästan aldrig. Jag tillåter mig det väldigt sällan. Jag mår bäst om jag vet att jag äter nyttigt. Men ibland, då kan man få rå om sig lite och äta massvis med kaviarsmörgåsar eller kanelbullar ( vilken kontrast ). Då känns det som barndom igen. Då man inte brydde sig.

Snart skall pizzorna skapas och jag hoppas starkt på att det blir en liten diskussion i köket. Kanske om bin och biodling?

Kram

2 kommentarer:

  1. Du lilla människa... du kan allt tilllåta dej att MÖÖÖLA lite oftare om du vill alltså. Det är så FÖRBASKAT KUL att läsa din blogg, jag blir liksom mer delaktig då. Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Ja men det gäller att jag själv är okej med det.
    Det är jätte kul att du läser. Du är den som kommenterar mest. <3

    SvaraRadera