onsdag 24 mars 2010

Prima.

Jag mår mycket, mycket, oo så mycket bättre idag.
Jag vet inte vad det är med mig men jag lyckas ta mig igenom hela sjukdommen på rekord tid. Allting tycks hända intensivt och snabbt. Eller nått.

Ni anar inte hur äckligt det är att känna smaken av uppspydd, ost och tomat gratinerad falukorv. Speciellt när det far upp i näsan... Grymt äckligt.

Idag när jag är så här pigg och inte längre behöver anstränga mig för att gå, känner jag motvilligt hur känslan av dåligt samvete väller över mig. Det är alltid så. Mamma försöker skaka, dra, vrida, banka ur mig att jag inte ska tänka på det. Jag har varit sjuk och behöver vara hemma tills jag är riktigt frisk. Jag vet det men känslan smyger trots allt fram och viskar i mitt öra.

Jag försöker bota mitt dåliga samvete genom att göra nyttiga saker här hemma. Jag tvättar, plockar, pluggar det jag kan men när jag kommer på mig själv med att göra allt detta inser jag hur pigg jag är och samvetet börjar istället skrika.

Mamma kommer sucka när hon läser det här. Men mamma, du är likadan du med. Så det så. <3

1 kommentar:

  1. Hahahaaa... Helt rätt, jag suckar och tycker synd om dej... Jag vet ju att det är en ganska jobbig känsla. Du är så lik mej Moa. 88 Mamma

    SvaraRadera