söndag 28 mars 2010

Gult



Idag pluggar jag Sagan om ringen. Jag, Elin, Alice och Emma ska spela in en parodi på trilogin i skolan. Originellt, jag vet ;P

Så idag skall jag försöka se alla tre filmerna vilket innebär ungefär nio timmars filmtittande. I nuläget är jag i slutet på andra filmen och har då alltså betat av ungefär lika mycket som jag kvar. Pust...

Nu följer lite uppdateringar om min helg:

I fredags följde Elin med mig hem. Det var första gången hon sett hur jag bor. Mitt hus, mitt rum, min toalett, mitt kök, mina stolar, mina koppar, mina fotografier. Det var ingen fara, inte alls. Jag brukar alltid oroa mig en del när folk ska hem till mig. Vem som helst, kvitta hur många gånger de varit här. Men med Elin var det inga problem.

Det värsta jag vet är när man märker att ens vänner känner sig obekväma och blyga. Jag vet allt för väl hur jobbigt det är. Det är nästan att jag vill be om ursäkt. Säga åt dem att fly, springa hem, rädda sig själva. Som tur är har jag blivit given fantastiska vänner som alltid är sig själva. De sänker inte rösten bara för att pappa är hemma utan pratar på som vanligt. Det är en sådan lättnad så ni anar inte.
Elin, tyckte i alla fall om mitt hus. Ja hon älskade det, om jag har förstått henne rätt. Hon tog kort på allt i köket och log åt alla gamla saker. Hennes ögon var stora och kärleksfulla när hon hoppade runt och sa; "Åh jag skulle kunna gå runt och fota här hela dagen!". Jag bara satt och såg på henne medan hon for. Tack Elin.

Vi packade in paket och klädde upp oss inför Ellens barnkalas som skulle hållas senare på kvällen. Elin klädde ut sig till Pippi, med Pippi-tröjja, utstående flätor och fräknar. Ur söt! Jag blev bara allmänt färgglad med gröna kalasbyxor, vit tröjja, en orange klänning, barnsliga smycken och två tofsar på huvudet. Ganska söt jag med ;)

Vi promenerade under ett paraply ner till tåget och for till Alingsås där vi gick genom staden till Ellens boning. Där väntade Pyttan, Ellen, Frida, Moa och Alice plus korv med bröd. Vi lekte lekar, fiskade fiskedamm, åt godis och skrattade tills vi vek oss dubbla. Jätte härlig kväll med härliga tjejer! ( Fick inga bra bilder, kanske kommer sen. )


Tack alla som ler, skrattar och tycker om. Tack<3

6 kommentarer:

  1. Jaaaaaa, jag vill suupergjärna se kort på hur fina och glada ni var på kalaset. "spännande" Mora´di

    SvaraRadera
  2. jag ÄLSKAR erat hus! jag kommer dit snart igen, lite på det :)
    tack för att du är den du är
    <3
    / elin

    SvaraRadera
  3. du får det att låta som något jobbigt ju!
    njuuuuuut av filmerna :'D

    SvaraRadera
  4. Mamma: Ja jag får fråga Ellen om bilder:)

    SvaraRadera
  5. Elin: HAHA Åh du är såååå välkommen :D Jag älskar dig!<3

    SvaraRadera
  6. Emma: Hihih ja,jo dom är faktiskt bättre än jag mides dem men det kan nog bero på att jag blivit lite bättre på att se krigsfilmer. Jag tålde verkligen inte svärdstrider och sånt förrut.

    Men jag är trött på alla motgångar för att inte tala om orcherna!

    SvaraRadera