söndag 7 mars 2010

Kalasbilder och dammiga skåp



Oscar
Hanna

Raspberry Cheesecake Brownie
Siv

Maggan

Mazariner på mitt nya kakfat

Wilma

Igår kväll, efter att alla gäster gått hem och bara mamma var kvar, bestämde jag och pappa oss för att det behödes en rejäl rensning av våra skåp. Det behövs nämligen plats för alla nya kaffekoppar och kakfat som fick igår.
ÅH jag måste berätta och mina presenter. Det blev galet mycket bättre än jag hoppades på
Av mamma och Peter fick jag bl.a en skit fin, stor, rund, vacker glasskål och ett bedårande kakfat som invigdes samma dag.
Av Siv och Christer fick jag en rutig tunika/klänning, 4 urgulliga, prickiga och blommiga koppar med fat och ett gammalt fat med tillhörande soppskål, typ.
Av Hanna och Mikael fick jag en stekpanna (Jiho), en sockerkaksform - perfekt, och muffinsformar.
Av Maggan, Sacke och Oscar fick jag inte bara en utan TVÅ galet fina och säkert svin bra kokböcker. En av Jamie Oliver och en av Nigella.
Jag har knappt kvar något att önka mig av mina fastrar. Jag fick verkligen allt jag önskade mig och lite till. TACK ska ni ha.
Alla tyckte om min kakor, ja det blev nästan en succé. Min raspberry cheeseceka brownie föll alla i smaken och när Maggan fråga hur många gånger jag hade övat på att baka dem och jag svarare att detta var första gången, blev hon nog liiite (en gnuttas i alla fall) imponerad.

Solen har strålat hela veckan men jag har aldrig riktigt njutit av den så idag ska jag ut och gå. Där men basta. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar