söndag 28 februari 2010

Åh vatten, stan är full av vatten.

Det töar och det gör mig gott. Varje gång man hörde snön rasa ner från taket hos mamma kändes det som om man kunde skaka av sig en stor tyngd. Som om snön låg på en själv. Befrielse!

All snö måste ju bli till vatten och därför är det nu stora pölar överallt. Jag vet tex inte hur jag ska ta mig till skolan imorgon eftersom det är en stor sjö mitt på vägen till tåget. Man blir tvungen att klätra upp på tenmuren som går brevid för att kunna ta sig förbi.
Det blir morgondagens problem.

Elin har avslöjat att hon planerar min födelsedag. Torsdag. Hon gör mig glad. Åter och åter igen får hon mig att känna mig älskad. Älskade hon.

Om en liten stund ska jag och pappa grilla korv i öppna spisen. Mumms.

1 kommentar:

  1. Åhh vad du verkar vara glad idag...KUL!
    Märkte själv i morses att det var SÅÅ LJUST och man såg en GIGANTISKT stor, orange måne idag och det var såå vackert. Sen har ju det varit en väldigt fin dag. Kram Mamma

    SvaraRadera