torsdag 18 februari 2010

Igår - onsdag





Vid 12-tiden ringde Emelie på dörren och hon fick komma in för att beskåda mitt löjliga försök att tända en brasa. Det gick bra i tisdags, vad var problemet?!

Vi satte raskt igång med att baka brownies och superkock som hon är, fick hon hålla i det mesta. Bland annat banka sönder den stenhårda farinsockers-klumpen. "Den har bara blivit fuktig" försäkrade hon mig. Den var alltså inte gammal.

Medan kakan gottade sig i ungen spöade vi varandra i kortspel. Många fula med oseriösa ord flög över bordet och vi skrattade gott. I högtalarna i vardagsrummet ljöd gamla godingar så som Dr. Bombay och Backstreet Boys.

Kakan blev smarrig som få. Dock lite för torr med vem bryr sig. Senare på kvällen tog jag och pappa med den till Siv och Christer då vi skulle dit för att titta på deras nya kök. Super snyggt måste jag säga. En trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. USCH... det ser så #"#¤##"##¤# gott ut, jag blir så ¤##¤"#¤#" SUGEN !!JAG VILL OCKSÅ HAAAA. // Mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Den var grymt god och enkel! Vi får göra den någon dag. Kanske, kanske att Peter tycker om den:)

    SvaraRadera