onsdag 17 februari 2010

Onsdag och solen skiner. Rättelse: Sken.

Humöret påverkas extremt mycket av hur ljuset är då man vaknar. Idag öppnade jag mina ögon 7:43 och min dammiga rum va ljust. Med ljust menar jag att det var som en molnig dag där inne. Mitt rum blir aldrig ljust utan är dömt till ruggigt, "mysigt" mörker. Jag får skylla mig själv att jag en gång var helt nere i den Indiska stilen och beslöt mig för att måla väggarna vinröda och sätta upp en svart tapet. Dumt, dumt...

Jag vaknade och log när jag hörde pappa hugga ved i garaget innan han for till jobbet. Jag inbillade mig att det var för min skull eftersom jag dagen innan eldat i brasan för att bullarna skulle jäsa. Jag gjorde en 180 graders snurr i sängen och lade mig för att läsa i min brunchbok i ljuset från fönstret. Plötsligt öppnas min dörr en aning om en svart tass kröker runt den. En stor lurvig sak med stora gula, runda ögon tar några steg in i rummet och stannar. "Hej Kewin" säger jag med hes morgonröst och den svarta saken börjar pipa. Efter mycket tvekan hoppas han till slut upp im min säng och vi gosar ett slag. Så långt en fin fin morgon.

Frukosten, som ska vara det bästa med lovet, har hittills inte uppfyllt mina förväntningar. I går kväll låg jag i sängen och funderade på vad jag skulle ha till frukost idag. Scones lät som en bra idé men jag beslöt mig tidigt i morse för att det är bättre att göra det på lördag då pappa kan dela de nygräddade skapelserna med mig. Istället skulle jag koka ägg och ha på mackan. Dock blev äggen på tok för löskokt så jag fick göra ett till. När det var klart ville jag verkligen inte ha ägg men jag tvingade i mig det. En smaklös äggmacka senare mådde jag ganska illa och ångrade hela min frukost. Nåja. Sånt händer.

I natt fick jag sms från den pigge Hampus som tydligen tyckte att det var helt normalt att skicka sms vid halv 1. Han undrade om vi skulle "repa" någon dag. Jag kan inte hjälpa det men varje gång jag hör det ordet i det sammanhanget börjar jag skratta. Det är ett allt för professionellt ord för våran del. Det vi gör är att flamsa. Jag sitter och avgudar honom som är så grym på att spela gitarr och han bara "lirar". Jag tar ton då och då men det är knappt att det hörs. Skrattretande alltså:)

"Repa", ja det får vi göra imorgon. Idag ska jag baka brownies med Emelie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar