måndag 15 februari 2010

Ointressant

Det är lov. Det är inte så mycket mer är sovmorgon. Dagarna blir trots en sen uppgång väldigt långa och tiden drar sig sakta framåt i snigelfart.

Jag spenderade min första dag på golvet i köket på ett par gigantiska kuddar. Runt om mig låg recept i mängder. Här och var, hit och dit. Det tog i stort sett hela denna trista dagen att bestämma mig för vilka av alla dessa smaksensationer jag skulle ge mig på. Nu på lovet, då man har tid, kan man ju passa på att testa något nytt. Experimentera. Jag måste dock akta mig för att inte fastna i matlagandet och bakandet. Om någon ringer och vill göra något kan jag inte säga nej på grund av en soppa, eller ett bröd. Ne de är det inte värt. Eller... Ne.

Det bästa med lov är att man får äta en lång helgfrukost varje dag. Jag ÄLSKAR frukost. Idag gjorde jag nog mitt livs godaste äggröra (inte mitt egna recept men ändå). Jag tror till och med att min reaktion var "Oj!?" när jag stoppade in den första skopan i munnen. Makalöst.

Om det är någon som vet något man kan göra, något som inte har med mat att göra, kan den personen tipsa mig. Jag måste ut i luften lite. Inte kvävas av mat-oset och doften av de nygräddade brödet. Tack.

2 kommentarer:

  1. OK! Ta och ring till Hampus...ta en härlig promenad ni två och prata lite, ni har ju så mycket att prata om.
    Sen kan ni komma in till dej och ta en varm kopp the och ev. spela och sjunga lite... Bra idé va!! // Kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Det är en ypperlig idé!!! Om han bara svarade när man ringer, skickar sms...

    SvaraRadera