onsdag 3 februari 2010

Vinteridtrottsdag, sort of...

En härlig sovmorgon till halv 8 idag. Jag, Elin och Ellen bestämde oss för att strunta i föreläsningen i skolan och mötas vid 12 istället. Vi konstaterade att den var onödigt. Halv 1 bowlade vi på Stures. Det gick bra i början men Ellen drog ifrån och vann ganska stort. Attans... Jag och Elin planerade att bryta benen på henne eller något men struntade i det. Jag kom i alla fall 2:a, inte så pjåkigt.

Efteråt mötte jag Emelie på Espresso house för att ta en efterlängtad fika. Två stora chokladmuffins, fura nyanser av brunt hette dom nog, gööör goda, plus två koppar kaffe. Det går inte att undvika att de har grymt gott kaffe där. Det bör också vara så med tanke på priset. Äckligt dyrt är det. Vi fick dock 10% rabatt med CSN-kortet. Vilket påminner mig om att jag måste skaffa legitimation! Det är ett nästan måste när man betalar med kort.

Under hela fikastunden pratade vi kakor och bakande. Eftersom Emelie går livsmedelslinjen och jag är helt galen i att baka, som ni säker vet, är det ett ganska självklart samtalsämne. Det har jag absolut inget emot. Man kan inte prata med andra om att baka, de blir lätt uttråkade.

Nu är det så att jag har en förhoppning, idé, dröm (kalla det vad ni vill) om att i sommar få jobba på ett café. Clara kom med det förslaget och sa även åt mig att skriva ett CV. Sagt och gjort. Jag knåpade ihop ett CV om mig själv. Ganska innehållslöst enligt mig, jag har inte så mycket att komma med i meritväg än så länge. Jag praoade på ett konditori en gång och har då kanske en liten fördel. Kanske. Nu har jag i alla fall lämnat in två stycken, ett på Ekstedhts bageri och ett på Café Viola. Det är väldigt stor konkurrens så mina förhoppningar är antagligen på tok för höga... Men hoppas, hoppas, hoppas!

2 kommentarer:

  1. Bra! Kollade lite med mina klasskompisar och eftersom konkurrensen kring sommarjobb i göteborg är stenhård hade de lärt sig lite knep, när de gäller cafeér är det tydligen bra att göra ett återbesök/samtal för att kolla hur det går/se till att det inte glömt dig eller tappat bort ditt CV. Det visar ju även att du har intresse. De brukade göra det i början av mars men jag vet ju inte riktigt hur det funkar i Alingsås med det. Jaja, hoppas du får någon nytta av det. Puss!

    SvaraRadera
  2. Clara: Tack! Det är ju ett galet bra tips!:D:D:D Hälsa dem tack:D

    Du har redan gjort super mycket, men om du har några förslag på andra sommarjobb kan du gärna säga till. Jag är närmast desperat efter pengar nu. Det finns bara 200 kr på mitt bankkonto! Jag kan inte leva på månadpengen längre...:)

    TACK fina du!<3

    SvaraRadera