måndag 8 februari 2010

Flänger hit och dit

Till skillnad från mina andra helger var jag nu uppbokad till max. Det skrämmer mig lite men jag tycker att jag klarade av det ganska så bra. Det gäller bara att ta planera lite, åka i tid och ha förstående för att saker kan gå fel...

Lördagen började med att vi skulle åka på kalas hos kusinen Hanna vid halv 12 tiden. Pappa och jag åkte in till Alingsås redan vid 9-/10-tiden för att köpa creme fraiche och annat behövligt. Kl 11 inser pappa att han har allt för ont i magen för att våga åka iväg och Oscar ska tydligen inte heller med så det blir bara jag, Maggan och Sacke som sätter oss i bilen och påbörjar den skumpiga resen till Loo. Vi blir välkomnade av en otroligt glad och nyvaken Wilma som snart måste sluta växa för hon blir bara större och större med en väldig fart. Vi åt god, varm smörgåstårta och fikade med min pepparkaks cheesecake som jag fixat och tagit med mig. Jag tror att den blev uppskattad.

Efter att jag och Hanna beskådat hur solen gick ner bakom trädtopparna på andra sidan sjön/åkern åkte vi hem. Väl hemma tog jag en dusch och började packa för nu skulle det bära av till Alice på en tjejkväll. Mellan allt åkande kunde man inte riktigt slappna av och jag gick mest runt och plockade upp onödiga saker.

Jag mötte Alice på tågstationen och vi gick för att handla frukt. Vi möttes sedan av Emma och gick hem till Alice. Hon bjöd oss på muffins och jag fick en kopp av deras underbara kaffe. Mums! Detta smaskade vi på medan vi sågade bidragen i den första melodifestivalen-deltävlingen. Sedan satte vi igång att skära upp frukten och smälta chokladen till den mysiga badstunden som väntade. Sofia "joinade" oss vid halv 11 tiden och snart satt vi i det rykande badet och skrattade.

Efter upp emot tre timmars kokande var vi lagom möra och beslöt oss för att ta oss upp på övervåningen. Tillslut kröp vi allihop ner i våra sovplatser och började kolla på Spiderman 3. Efter halva filmen tyckte Alice att det var lite väl tyst så hon vände sig om för att kolla vad som stod på. Då sov vi allihop så hon stängde av och somnade hon med.
Söndagen bjöd på en härlig frukost som Alices mor och far dukade fram till oss. Hennes pappa servade mig med kaffe medan hennes mamma testade oss på ett ultrasvårt spel där man inte fick säga Ja eller nej, inte tveka och inte upprepa frågan. Sjukt svårt.

När klockan närmade sig 1 satte jag och Emma oss i hennes mammas bil för att åka till Alingsås. Mina förväntningar att hinna med 1 bussen till Sollebrunn var ganska låga men när vi kommit in i staden sa Emmas mamma att vi kanske, kanske skulle hinna. Klockan 1 rusar jag in på busstationen och kunde pusta ut på en av sätena i den illaluktande bussen. Elin nästa.

Det är så att Elin åker till Thailand i dagarna så jag var bara tvungen att säga hejdå till henne. Hon mötte mig på stationen och vi gick hem till henne för att äta lite mat som hennes farmor lagat till oss. Megagott var det. Det är något med mat som "gamla" människor lagar. Vällagat och mumsig.
Vi spenderade tiden med att kolla på bilder på bdb och Elin gjorde en del packande. Jag tog kvart över 5 bussen hem efter ett långt hejdå till Elin. Hon har lovat att skriva till mig och att ta med sig en sten från stranden om det finns några. Usch att hon har åkt nu.

Dagen i dag har varit bra. Detta kommer nog gå galant. Sofia den rara har lovat att ta hand om mig och det gör hon så bra så. Dessutom har jag upptäckt att Emma är en störtskön typ som nog har världens bästa musiksmak för FY va bra låtar hon har introducerat mig för:P
Osminkar, men vem fasen bryr sig.
Fin är hon ständigt i alla fall<3

4 kommentarer:

  1. haha, söt du eeee :D klart jag har bäst musiksmak hallå...?!?! :D
    du är rätt härlig du med sötnos!
    hihi

    SvaraRadera
  2. Emma: Ja det var ingen världsnyhet direkt, det där med din musik smak;)

    hihi.. tack fining:)

    SvaraRadera
  3. Åh, nu ligger jag här i min thailändska säng, hård som bara den, och tar igen mig efter en evighetslång resa.
    Mina öron är helt proppade, hör i princip ingenting och jag hoppas sannerligen att det går över snart för jag tror jag avlider! Så ont som det gjorde alla de tre gånger vi landade har jag aldrig haft förut, ALDRIG. Nu skrämmer jag dig från att flyga flygplan, inte sant? Det är inte så farligt.
    Imorgon blir det iväg till stranden och hålla sig borta från en på tok för solbränd mamma! Ta hand om dig <3
    /Elin

    SvaraRadera
  4. Elin: ÅH va härligt att höra från dig:) Jag känner liiite skadeglädje i att din säng är hård men det där med öronen tycker jag bara är väldigt trist. Jag vet hur ont de gör... Tre gånger dessutom, stackare..:/

    Jasså, hon var allt brun:P Jäkla skit! Men du kan nog komma i kapp...Eller åtminstonde en bit;)

    KRAM KRAM<3

    SvaraRadera