onsdag 10 oktober 2012

Redan mitt på veckan

Det är åter igen onsdag och nästan halva veckan har gått. I och för sig är den jobbiga delen av dagen kvar men det brukar alltid bli bra så jag hoppas på ett liknande resultat även idag. Till mat planeras omelett med chorizo, paprika, majs och ost. Det låter väll barnsligt gott?!

I måndags blev London och England lite mer komplett. Pyttan och Alice flög hit med stora, tunga väskor och planerar att stanna så länge de kan. För tillfället bor de på hostel i Russel Square men letar lägenhet och rum så mycket det bara går. Sedan gäller det att få jobb och att skapa en budjet som håller.  De sk leva här. Leva på riktigt.

Jag och Frida åkte och träffade dem i tisdags. Det blev en hård kram från Pyttan som nästan sänkte mig, henne och en passerande kvinna till marken. Hon var väldigt bitter och muttrade medan hon svängde förbi oss på trottoaren. Det struntade vi i. Jag gosade i Pyttans hår.

Vi tog en liten frukostfika på Pret men gick sedan vidare till Starbucks där det fanns gratis Wi-fi. Sedan satt vi och pratade som vanligt, kollade lägenheter åt dem och satt med medan de bokade möten med folk angående rum att hyra. Vi åt billig mat, på deras begäran, och skildes åt vid två-tiden. Det är väldigt konstigt att de ska finnas här nu och inte åka hem till Sverige igen som de gjorde förra gången de var här.

(Här sker en paus i skrivandet på ungefär 4 1/2 tim)

En onödig resa till Richmond tack vare att sångläraren ställt in men Kate hade inte sett mailet och ingen av oss viste detta. En kaffe till mig och massa sött och slisk till Emma på Starbucks istället. Sedan simning. Det är som att sitta i en bastu i 30 minuter och läsa bok när man sitter inne i badhuset och väntar. För ovanlighetens skull slapp vi gå hela vägen tillbaka till hem för Nick som var hemma idag, kom och hämtade oss med bilen. Wiho!

Omeletten blev god, lite för lite salt i dock. Barnen åt den i soffan framför TVn med pitabröd och tzatziki till. Jag tror de tyckte om den. Imorgon blir det kyckling och champinjonpasta och pudding på det. Frida var nämligen här idag och hjälpte mig göra key lemon and lime paj. Den står i frysen nu. Nick, som var hemma när vi gjorde den, vet om att den står i frysen. HAn kom ner till köket idag när jag gjorde mat och frågade; "Where's your secret cake?". Jag sa att den behövde en natt i frysen och jag ville att den skulle få bästa möjliga chans att bli perfekt så jag väntar tills imorgon med att berätta om den för barnen. Han sa då att han inte är här imorgon men jag lovade honom att jag skulle spara en bit åt honom. Han är otroligt sugen verkar det som.

Imorgon ska jag träffa Pyttan i Covent Garden. Jag vet inte vad vi ska göra eller vart vi ska styra stegen men det är inte så viktigt. Jag är ju med henne på riktigt för första gången på flera, flera veckor!
Nu ska jag dricka pepparmints-te. Puss!

Så här ser Themsen ut. Tänkte att ni ville veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar