torsdag 25 oktober 2012

Lite grått

Just idag har det varit lite jobbigt. Saker, små och till synes obetydliga, för mina tankar till Sverige och till mina föräldrar.

Gevalia-kaffe. En kvinna som stiger ur sin arbetsbil med en mörkblå arbetsjacka på sig. Bullar. Det fick mig att längta efter mamma.

Silvriga Peugeot-bilar. Verkstäder. Händerna i fickorna. Längtan efter att bara sitta ner, bli hämtad, skjutsad. Det fick mig att längta efter Pappa.

Att vara trött och gå runt i ett kyligt, grått, otroligt ointressant bostadsområde i en timme för att du måste, det fick mig idag att längta tills att detta är över. När jag kan åka hem, slänga mig i soffan och inte röra mig ur fläcken. Att inte behöva resa sig vid tre för att hämta från skolan. Att kunna se på vad man vill på tvn. Somna vart man vill och inte oro sig för att någon kommer hem. Bara lixom vara...

Tack och lov blev det mycket bättre efter lite skype med både mamma och pappa. Nu ska jag somna.

5 kommentarer:

  1. Du har väl sussat gott ett par tim redan men visst är det skönt att ibland bli påmind om hur bra och gött man ändå har det i sitt "lilla" liv. Denna helgen ska vi åka upp till Sunne, bo på hotell och se teater. Ska bli härligt efter två veckor med Lumbago. Ses, lev väl. Most

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va mys!! Är det familjen som åker bara eller några fler? Vad menas med Lumbago?
      Jag hade så svårt för att resa mig ur soffan i morse för att plocka bort efter frukosten ( Jag och Rebecca gottoade oss med att äta den framför tvn). Jag såg bara disken, följt av tvätten jag visste att jag behövde sätta på (kommer nu även på att samma tvätt skall vikas så att ett nytt lass kan åka in i tvättmaskinen...plus annat som ska strykas...) och kläderna som skulle sorteras och att jag behövde tvätta håret och... GAH jag orkade inte. Då ville jag bara ha en mamma som skulle klappa mig på pannan, vira filten om mig och frigöra mig från alla dessa krav. Fy så bra man har det hemma...
      KRAM

      Radera
  2. GUMMAN.... Vi skall ta hand om dej när du kommer hem!!! Kram mamma.
    MEN vad skriver Most!!! Lumbago.... Har du varit sjuk???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad innebär det Lumbago? Jag hoppas verkligen att ni tar hand om mig i alla fall en liten stund:) Puss

      Radera
    2. Vanligt jävla ryggskott bara!

      Radera