torsdag 11 oktober 2012

En torsdag, en Pyttan och lite duggregn.

Jag hade frukost med Pyttan idag på Pret. Hon tog tonfiskmacka, som vi båda älskar, och jag tog min favorit; äppel-yoghurt-röra med granatäpple och pistagenötter. Vi satte och och började genast prata. Hon frågade mig om hur allt gick och jag berättade att det började funka bra nu. Det hela ledde till ett mycket insiktsfullt samtal om uppmärksamhetsbehov och hur folk skaffas sig uppmärksamhet på olika sätt.

Det var så otroligt mysigt att sitta där mitt emot henne igen och spinna iväg i visdomstankar tillsammans. Det blir ofta så när vi är med varandra, vi går från ett ämne till ett annat och kan knappt komma ihåg vart vi började. På vägen har vi diskuterat bitar ur livspusslet och nästlats oss fram ännu en bit på de svåra frågorna.

Vi pratade om hennes och Alice planer om boende här och jag sa att jag gärna följer med för att kolla på lägenheter i helgen. De har fått kontakt med andra svenskar som är sugna på att dela lägenhet och ju fler man är at dela på hyran desto bättre. Vi gick sedan runt i det lätta Londonregnet och upptäckte gator vi inte sett förr, pekade ut ställen som Pyttan kan jobba på och ställen där det är billigt att äta.

Nu har jag ätit en lätt lunch, förberett dagens middag och skall snart gå och hämta Emma från skolan. Det bär med en gång av till läraren i Brentforth där jag åter igen ska spendera min långsamma timme. Jag är ändå glad för ikväll ska det bli efterrätt; key lime/lemon pie! Sen vipps är det fredag och där med början på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar