onsdag 24 oktober 2012

Denna dagen då då

Barnen har nu fått mat, väldigt tidigt men det är ändå bra. Scans köttbullar och två sorters potatis med brunsås blev det. Nu sitter jag och tar det lite lugnt innan jag och Emma ska ta kick-cyklarna till hennes simning. Tack och lov för det fina vädret!

Idag har jag:

Stressat på morgonen för det är väldigt konstigt att ha två barn att göra frukost till var av den ena även ska ha lunch till skolan.

Jag har sprungit i slow-motion över torget vid Trafalgar Square mot Pyttan som stod på andra sidan, samtidigt som en stor kör står och övningssjunger inför ett uppträdande. Det är en pampig, klyschig sång och det känns som i en film. Jag och Pyttan skrattar och gråter över det komiska och episka ögonblicket.  

Jag har blivit inspirerad.

Jag har gått runt på museum/galleri tillsammans med Alice och Pyttan.

Jag har varit med om ett brandlarm på nämnda museum/galleri och fick evakuera byggnaden, lugnt och metodiskt. 

Jag har läst bok på tunnelbanan.

Jag har hämtat mina lagade skor! Wihey!

Jag har ätit GOD och mycket sen lunch i min ensamhet.

Nu hoppas jag bara att resten av dagen går bra och att jag hinner skypa med min mor till kvällen. 



P.S. Det är väldigt höstigt och fint här nu .D.S.
KRAM

2 kommentarer:

  1. Inte lika myket höst som vi har, träden ser ju ut som på sommaren på bilden. // Kram mamma :)


    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ser du inte alla löven på marken! Det är början på hösten här:) Fint är det i alla fall :)

      Radera