fredag 29 april 2011

Ni gör mig lyckig.

Folk har sagt de mest godhjärtade och finaste sakerna till mig det senaste. Att jag är duktig. Att jag är fin. De skrattar åt mig för de tycker jag är rolig.

Frida frågade mig idag om jag tränade. Bara så där frågade hon det. Jag sa ja och studsade fram till henne och fnittrade i hennes öra och frågade varför hon frågade det. Hon tyckte bara att jag såg...tränad ut. Eller vad hon nu sa. I alla fall märkte hon det tydligen. Sedan skämtade vi lite om att jag var en biff och gick iväg i solskenet och det var det. Men inuti mig är jag fortfarande varm och mina ben vill studsa och röra på sig.





Emilia pratade idag om en bok hon läst som heter; att välja lycka. Den verkar fullkomligt genialisk. Den utgår ifrån att alla alltid kan välja lycka, vilket val man än står för. Det går alltid att se det positiva med sakerna. Man behöver inte klaga så förbaskat mycket. Men drar bara ner sig själv och alla andra då. Hon berättade att den boken förändrat hennes liv och att den gjort henne så mycket gladare och lyckligare. Hon har lyckats med det helt på egen hand. Det gäller bara att ändra attityden till allt.
Dessutom berättade hon att hon ändrade sig själv när hon började gymnasiet Att hon inte ville vara den hon var då. Hon har inte alltid varit så utåt och glad utan brukade vara väldigt blyg och osäker som person. Det är absolut inget sommärks på henne.




Jag tror att många valde att bli de de är idag när vi började gymnasiet. Det var en perfekt nystart. Jag vet att jag själv gjorde det. Tack och lov.

Nu ska jag i alla fall följa i Emilias fotspår och börja se lycka i allt. Åh va jag längtar!

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt !? Det är bara att fråga mig om det är något du grubblar på, är så glad att du blev inspirerad :D Kramar och sånt /Emilia

    SvaraRadera
  2. Emilia: hihih du kan bli min mentor för lycka och självförtroende :) Du kan skriva med det i ditt CV. Skit bra! :D KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh emilia är så bra! jag känner mycket igen mig själv i det hon sa att hon blev den som hon ville vara. det är viktiga grejor och jag är glad för hennes skull. Jag har gått igenom liknande saker och jag tycker det märks när man t ex kolla på bilder från början av ettan och den tiden att alla har förändrats mycket och det är kul :D

    SvaraRadera
  4. Är det du Pyttan? hihih flr jag kan inte lista ut det själv:P Men ja allt hon sa var så rätt. Det käns skönt att veta att andra gått igenom samma sak som en själv.

    SvaraRadera