söndag 17 april 2011

Den är gul och rostar min morgon.

Det var lixom tänkt att jag skulle ha med massa bilder som jag tagit med Canon kameran som jag fått låna med mig över lovet men eftersom mitt RAW-konverteringsprogram inte vill funka, kommer jag inte kunna göra om bilderna. Det får bli enbart text. Tråk. Igår var jag och pappa ute på en lååång åktur, med mig som chaufför. Vi åkte till Herrljunga med en liten vitis i Vårgårda först. Sedan då loppis i Herrljunga där jag löpte mig en liiiten, gul brödrost för två brödskivor. Hur fin som helst! Bilder kommer då... Efter det tog vi den mista tänkbara vägen till Kvarnabo där pappa skulle hjälpa Farfar att vända båten. Där fick vi som alltid kaffe och fika. Efter ett ganska bra tag körde jag även hem oss. Det känns mycket, mycket lättare att köra nu. Jag bara gör, utan att tänka vilket förhoppningsvis är ett bra tecken. Jag växlar när ja själv vill, möter traktorer på små grusvägar och får ingen panik. Det går faktiskt bra nu. Jag är inte så fasligt nervös inför min och Elins första körlektion i Borås imorgon. Idag ska jag och Pyttan ta bussen till Sollebrunn där Elin väntar med nybakad kladdkaka. Det är våran; hejdå-snar-åker-du-till-London-och-vi-har-lov-fika. Eftersom knappt någon av oss har pengar tyckte Elin och Elins mamma att vi kunde fika hemma hos dom. Förhoppningsvis ute på deras altan om vädret tillåter.

1 kommentar:

  1. Säg nu inte att jag är glömsk (har inte fått något exakt datum)...SÅ....Är det redan imorgon ni skall på eran körlektion i Borås!!!! Gudars skymning va spännande:)) Vi måste höras!! Kram Mamma

    SvaraRadera