torsdag 21 april 2011

Maten, hej.

Frukost <3


Idag kommer Clara vid 12-tiden för att spendera dagen här. Lugnt, stilla och trevligt. Vi ska laga pasta- och kycklingsallad med massa kletig fetaost och soltorkade tomater i. Det har vi bestämt.




Sedan en smått vidrig bild på ratatouillen jag gjorde igår. Pappa hjälpte mig med att steka auburgine, vilket han gjorde väldigt bra. Det gav mig tid att förbereda allt annat. Det smakade helt okej, men korven vi hade till var fruktasnvärd. Vi åt inte upp den. Synd. Men min lilla fina brödrost kom fram på bordet tack vare en förlängningssladd. Den fick fylla ut vår måltid och det gjorde den med bravur. Finatse köpet på väldigt länge.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad var det för korv som var så äcklig?

    SvaraRadera
  2. Den hette cabanoss tror jag. Borde nog inte vara äcklig men den passade verkligen inte mig. Usch. Väldigt rökt eller något. Inte god.

    SvaraRadera