onsdag 20 april 2011

Två dagar av nervositet och vi är helt slut.

I måndags åkte jag och Elin med Elins mamma till Borås för våran absolut första körlektion. Vi var nervösa och varma. Min körskolelärare var väldigt snäll och lättsam. Han påminde om en blandning av pappas kompis Långe Leif och den göteborska komikern som hänger i hop med Fredrik Lindström. Han som är tillsammans med hon Manheimer som pratar i Radion. Ja, jag hoppas ni kan lista ut vem jag menar på något sätt. Det var i alla fall skönt att äntligen få se lite ansikten och få en försmak på hur det kommer bli sen på de två intensivveckorna. Igår var vi där igen, men på egen hand. Vi tog 12-bussen mot Borås och anlände 1 ½ tim tidigare än våran körning skulle börja. Vi satte oss vid Viskan, som rinner genom staden, för att äta vår medtagna lunch.


Elin hade med sig egengjord pastasallad och jag hade en matig macka med tonfisk- och baconröra plus ett ägg.
Där satt vi och åt vår goda mat och småpratade.

Elin ville hela tiden kasta mat på mig men jag tillät inte det.


Istället kastade hon massa mat på marken, verkade det som.


Körningen gick nog ganska bra. Vi åkte liiiiite inne i stan, startade i backe, körde lite för fort dock men lyckades backa och parkera bilen på en aningen lutande gata. Första gången jag parkerade genom att backa faktiskt.




Efter körningen hade vi massa tid över. Vi åt glass och satt i solen/skuggan och kollade på allt nytt folk. Sedan var det bussresa hem igen. Vi var nu två väldigt trötta och lättade flickor som kommer uppleva allt i sommar. Allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar