söndag 3 april 2011

Kalas och rest-ätande.

Då var det sista kalaset avklarat. Plus ett restkalas dagen efter. Jag tog nog i för mycket när det gällde bakandet. Det gnager lite i mig. Varför det nu gör det vet jag inte... jag får fasen skärpa mig nu. Gaska upp mig lite och så för det jag gör. För fasen Moa...

Jaja...jag hoppas att alla tyckte om det och att de inte kviderade av illamående. Sånt är inte kul.


Folk åt i alla fall bra. Det uppskattar jag. Jag uppskattar också när folk går och nallar en kaka till i skålen efter att faten är bortdukade. Sådan värmer alltid lite extra. Det blev inga kort på släkten. Ljuset var rena skiten tack vare det tjocka måltäcket som stoppat om oss hela helgen. Istället får ni bildet på kakfat efter kakfat. Äppel- och kanelmuffins och hederliga kanelbullar.

Efter dagens ätning (rest-ätningen) är detta vad som återstår av tårtorna. Ganska mycket.
Meeeen vad gör det. Jag säger inte nej till en tårbit imorgon eller i övermorgon eller dagen efter det.

Snart följer bilder på mina fina presenter. En fin, fin form från Le Creuset och inte mindre än fyra Swedish Grace-muggar. De är så otroligt fina! Jag använde dem idag och de är perfekta att dricka kaffe ur, precis som jag anade. Jag är SÅ glad för dem. Tack alla fina fastrar.


6 kommentarer:

  1. Åhhh ÄNTLIGEN fick jag åxå njuta lite av kakkalaset mmmmm det var mysigt och säkert super gott! Frys ner lite till din sugna mor... // Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Dina kakbilder blev ju super bra :D Gnäll inte på din kamera Moa ;) det bliiiiiir bra bilder jag lovar dig :D + ja tyckte det va lagom med kakor (A)

    SvaraRadera
  3. Mamma: jaaa hoppas du ä nöjd nu :) det finns tårta i frysen och snart några biskvier också:)

    SvaraRadera
  4. Elin: HAHAH tack :P de blev lite bättre än jag trodde. Åh va bra att du tyckte om allt. :):):):):):) iiih

    SvaraRadera
  5. Tack för senast! Det var absolut inte för mycket kakor, det var så jättegott allting o goda goda/fina tårtor!

    Faster A

    SvaraRadera
  6. Faster: Tack kära du :) Det glädjer mig :)

    SvaraRadera