onsdag 13 april 2011

El Stockholmo

Efter endast två dagars planering och en ganska otrolig, psycic power från Fridas håll skall vi nu, fyra fina tjejer, åka till Stockholm den 3 juni. Bara över dagen dock, men det är hur som helst totalt makalöst. Elin, Pyttan, Frida och Jag på tåg i tre timmar, Stockholm 10 timmar och tåg 3 timmar till. Man får ha överseende met tågresorna. Vi skall lösa det med att plugga svenska, läsa böcker, dricka kaffe och spela kort. Igår pratade jag, Elin och Pyttan om detta vi maten. (Tanken var att Ellen skulle följa med också men hon sa idag nej).

Senare på kvällen samma dag fick jag sms från en glad Frida som hade börjat fundera på att kanske åka till Stockholm över en dag. Kanske någon helg innan lovet? Det kan ju inte kosta mer än 400 kr väll? När jag läste det blev jag båda hysteriskt glad och rejält överraskad på samma gång. Det var ju lixom det vi suttit och pratat om tidigare samma dag. Till och med datum och pris stämde ju med det Frida sa. Jag trodde hela tiden att det var något slags bus hon och Pyttan kokat ihop men tydligen hade hon inte ens pratat med Pyttan den dagen. Så jag sa att ja självklart vill jag följa med dig till Stockholm. Tyvärr ska jag redan dit med Pyttan och Elin.... Meeeeeeeen du kan ju följa med!
Frida, söt som hon är, blev själaglad och tacksam. Vi hade faktiskt redan tänkt fråga henne, tror jag.

Ja så, så är det nu. Ganska så okej. Ganska så episkt kommer det bli. <3

1 kommentar:

  1. Haha, åh nej! Vad pinsamt att vi döpte våra inlägg till samma sak...

    SvaraRadera