fredag 18 februari 2011

Solstrålar träffar mina stramande kinder och jag ler, det stramar mer.

Ett säkert tecken på att man har en bra dag framför sig är när man pratar högt för sig själv och för katten. <3



Igår kväll bestämde jag mig för att gå på ett 30 min långt spinningpass kl 9:00 idag. Det betydde att jag skulle gå upp 7:30 och gå till tåget 8:00.
Jag låg orolig i sängen 6:00 och kunde på något sätt inte låta mig själv somna om, rädd för att klockan inte skulle ringa och att det skulle sabotera min planering.

Till slut somnade jag och fick vakna en halvtimme senare. När jag gick in i badrummet kände jag glatt att jag nog aldrig varit så vaken i ögonen på länge. Jag åt lite frukost i all hast och klädde på mig i varma kläder. Jag fick springa för att hinna med bussen som har börjat komma tidigare än den ska. Det gav mig tid att läsa Metro på stationen i Alingsås vilket inte är fel.

På Hälsostudion var det tomt på folk och den härliga, lugna stämningen fångade mig. Spinningpasset gick riktigt bra och jag kommer lätt att gå på fler. Det är skönt att hitta nya träningsformer. Efteråt var jag lite i gymmet innan det var lagom att gå in i duschen.

En kvinna i omklädningsrummet började prata med mig. Jag fick veta att hon varit där sedan 7:00, vilka pass hon varit med på, att hon inte kan sova på morgnarna, att hon var sen till jobbet, att hon föredrar att träna på morgonen och att hon har man och barn. Jaha. Så trevligt.

Personalen bjöd på kaffe och frukt så jag satt mig i en fåtölj och hällde i mig en kopp med precis lagom och en aning skummande kaffe. Riktigt gott. Jag hastade iväg till bussen och han med den. Solen sken starkt när jag gick fram över de knotiga gatorna och det rök från min varma hals.

Jag sms:ade med Elin hela tågresan och lät Oskar Linnros skjuta mig framåt när jag gick vägen hem genom VB:s tomma gator. Dagen har i stort sett precis börjat och jag har utnyttjat den till max. Det är nog den bästa känslan som finns. Det krävs dock att man är pigg och på bra humör vilket jag definitivt är.

Nu ska jag baka lite kanelbullar, redigera bilder och hitta något som jag kan ha på mig på Pyttans 18-års fest senare ikväll. Kanske ska jag sova lite middag så att jag orkar med en sen kväll. Det kan nog behöves.
ÅH den här dagen kommer gå till värlsdhistorien. <3

2 kommentarer:

  1. Det är som att läsa i en good bok, sådana som jag älskar att drömma mig bort i, och tro att det är mitt eget liv jag läser om... Och ett sådant härligt liv har DU!!!Det är så mycke energi i ett sådant liv. Kram Mamma :))

    SvaraRadera
  2. Mamma: Du ska veta att den här dagen var en aning speciell. Jag har inte alltid så mycket energi ;) Men tack för att du säger det. Du får mig att känna mig speciell. TACK<3

    SvaraRadera